Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de catalin2  Iar eu iti scriu a doua oara ca ti-am raspuns la aceasta in alt mesaj de pe topic, nu stiu de ce nu l-ai citit. Asa ca il reiau: 
   Chiar cu cateva zile inainte am scris un mesaj pe tema asta: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=65
http://www.ziarullumina.ro/societate...ta-de-dumnezeu 
IPS. Ciprian Campineanu: "După Sfinții Părinți, acești copii nu suferă chinurile iadului... 
Așa au trăit și drepții Vechiului Testament, care nu s-au împărtășit de lumina dumnezeiască, până nu a coborât la iad Domnul nostru Iisus Hristos. Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului  (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească. Abia în momentul în care Mântuitorul Hristos a coborât la iad, a introdus starea de lumină, Lumina Învierii, și astfel s-a făcut începutul Raiului." | 
	
     Scrii în zadar a doua oară că eu deja ți-am răspuns la aceste interpretări, dar reiau mesajul, că poate unii având probleme de vedere, 
văd doar ce vor ei să vadă. 
Șeolul și Iadul
Referitor la perioada Vechiului Testament,  este de menționat că felul în  care văd creștinii iadul și felul în  care vedeau vechii evrei șeolul  este diferit. Șeolul este Locuința  morților, locul unde se duceau  sufletele tuturor morților. Dar Șeolul  nu este Iadul de care vorbește  creștinismul, adică nu este iadul așa  cum este el descoperit prin  revelația noului testament. Deci este  evident prin urmare că nu este o  surpriză că drepții vechiului  testament nu erau supuși la chinuri sau la  munci în șeol; de fapt, nu  doar drepții, ci toți oamenii care treceau  în "împărăția umbrelor" erau  lipsiți de chinuri, de munci, și asta pentru  că șeolul era un fel de  loc de odihnă, nu o odihnă mântuitoare, dar o  odihnă a morții. Asta era  șeolul, iadul însă, și mai ales în felul în  care este descris în  Apocalipsă, acel "iaz de foc", nu poate să fie  lipsit de chinuri. Cine  ajunge acolo în foc va fi în vecii vecilor.  Teoria asta cu multe  locașuri în iad nu am mai auzit-o până acum, după  cum am mai spus, 
și oricum nu în varianta în care ar exista locașuri în  iad, în focul iadului, în care să fie o lipsă de chinuri.                                                                                                                                                   
------
Asta este învățătura ta "ortodoxă", cum că în iad nu toți vor avea parte  de munci. Dar asta să fie învățătura Bisericii? Eu cred că nu, dar până  găsești tu vreun citat în catehism, îți dau eu niște trimiteri la  Scriptură, la Noul Testament, cu care văd că nu ești prea familiar, ba  dimpotrivă văd că îți e foarte străin, atât în formă cât și în conținut.  Ce zice Hristos în Evanghelia după 
Matei la 25,41? "Plecați de  la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, pregătit pentru diavolul și  îngerii lui." Ai impresia că iadul, focul cel veșnic, are cumva  lăcașuri în care nu sunt munci, chinuri, arderi, și veșnice? Dar ce zice  la 
Matei 13,42? "Plânsul și scrâșnirea dinților"!! Ai cumva impresia că astea nu sunt munci, nu sunt chinuri? 
Matei 8,12 la fel! Dar la 
Apocalipsă 20,10,  unde se vorbește de "iazul de foc" unde vor fi chinuiți în vecii  vecilor? Asta este învățătura ortodoxă, Cătăline! A ta este greșită, nu  se bazează pe Sfânta Scriptură, și cred că nici pe catehism, ci doar pe  felul în care ai lipit tu laolaltă diferite citate, potrivindu-le 
cum ți s-a părut după mintea ta mai corect; vedem deci că marele ascultător de învățătura revelată ascunde un mare compilator de citate, de unde extrage învățătura 
după cum i se pare lui că ar fi mai logică.