@Demetrius
Titlul „Uns al lui Dumnezeu”.
Ca „uns al Domnului” Saul inaugureaza monarhia de drept divin.
(Bartolomeu Anania, Biblia, Versiunea Anania,
http://www.dervent.ro/biblia.php )
<<Atunci Samuel a luat vasul cu untdelemn și i l-a turnat pe cap și l-a sărutat și i-a zis: „Iată, Domnul te-a uns pe tine domn peste poporul Său, peste Israel ; tu vei domni în poporul Domnului și tu îl vei mântui din mâinile vrăjmașilor lui de primprejur. Iată care-ți va fi semnul că Domnul te-a uns să fii cârmuitor peste moștenirea Lui:>> (1Regi 10,1)
<<Samuel a fost iubit de Domnul său;
profet al Domnului, el a întemeiat regalitatea
și a uns cârmuitori peste poporul său.>>(Sir 46:13)
<< Și după aceea au cerut rege și Dumnezeu le-a dat pe Saul, fiul lui Chiș, bărbat din seminția lui Veniamin, timp de patruzeci de ani.>>(FA 13:21)
DAR,
<<Din urmașii acestuia i-a adus Dumnezeu lui Israel un Mântuitor, potrivit făgăduinței, pe Iisus.>>(Faptele Apostolilor 13,23)
<<Dreptul divin este o doctrină politică și religioasă care privește justificarea unei puteri nedemocratice prin voința lui Dumnezeu: monarhul nu este supus unei autorități pământești, ci puterii divine. Această justificare implică adesea trimiteri la o genealogie mitică, la o "sămânță aleasă".[1]
În Occidentul creștin, reforma protestantă nu a modificat această doctrină acolo unde doctrina exista. Dimpotrivă, ea a accentuat una dintre trăsăturile tradițiilor monarhice catolice: monarhul trebuie să respecte dreptul divin și să fie supus lui Dumnezeu pentru a nu-și pierde legitimitatea și puterea politico-militară.
Potrivit Coranului, califul are atât un rol spiritual, cât și putere pământească, legitimitatea sa fiind dată astfel de dreptul divin.
În Japonia se consideră că Împăratul este descent al zeiței Amaterasu, ceea ce explică denumirea de Împărția Soarelui Răsare.>>
http://ro.wikipedia.org/wiki/Drept_divin
La japonezi, Imparatul Japoniei
„ Un rezultat notabil al mitologiei japoneze este acela că explică originea familiei imperiale atribuindu-i caracter divin. Cuvântul japonez pentru „împăratul Japoniei” este tennō (天皇), ceea ce literal înseamnă „împărat ceresc” sau „împărat divin” (caracterul 天 înseamnă „rai”, „paradis”).”
http://ro.wikipedia.org/wiki/Mitologie_japonez%C4%83
Daca cititi cu atentie canoanele Sinodului I de la Niceea, si ale celorlalte Sfinte sinoade Ecumenice, n-o sa gasiti nicaieri o referire la titlul „Unsul Domnului”, despre imparati divini, domnitori divini etc.
E bine sa citim si Canoanele Sfintilor Apostoli Petru si Pavel. Nici acolo nu scrie nimic.