View Single Post
  #188  
Vechi 14.07.2013, 10:06:49
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
în schimb, cei care deja au ales alte căi de trăire a creștinismului nu știm dacă sunt sau nu creștini orthodocși (nu în sens confesional, ci practic, prin păstrarea unei trăiri autentice și profunde a credinței în Hristos Dumnezeu).
Nu știm? Care nu știm? Poate vrei să spui că dumneata nu știi sau alții nu știu, nu că noi pravoslavnicii nu am ști și nu știm. Încearcă să îți limitezi aria de acoperire și să te pronunți doar în numele personal și / sau în numele găștii sau găștilor care te învață chestii heterodoxe, care, chipurile, sunt ortodoxe pentru că ar fi o "trăire autentică și profundă" la mijloc. Cei care sunt în afara Pravoslaviei nu sunt pravoslavnici, oricât ai răsuci problema. Pot avea și au lucruri de apreciat, se poate învăța de la ei, dar de aici și până la a îi face așa ortodocși peste noapte este cale lungă și de netrecut și care nu se va trece. Nu orice trăire autentică și profundă este și o trăire ortodoxă.

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Cunosc personal o creștină catolică atât de profundă în dragostea față de Hristos și de aproapele, cu un spirit de sacrificiu autentic și uimitor față de o persoană bolnavă care nici măcar nu-i este rudă și pe care o îngrijește zi și noapte, cu un devotament foarte, dar foarte aproape de sfințenie!
Pot crede că această CREȘTINĂ autentică este neortodoxă?
În sens confesional da, dar în fața lui Dumnezeu cred că este incomparabil mai ortodoxă decât voi putea fi eu vreodată în viața asta și-n viața de apoi!
Nu doar că poți să crezi acest lucru, poți să știi și să fii chiar sigură de acest lucru, sau mai bine spus ai putea, dacă ai fi cu adevărat ortodoxă. Dar până să devii tu însăți adevărat pravoslavnică mai ai de mâncat hrană tare. Nici în sens confesional și nici în alt sens acea individă nu este ortodoxă; aceasta este poziția Pravoslaviei, nu a cuiva sau altcuiva. În fața lui Dumnezeu s-ar putea să fie mai milostivă, mai cu milă decât unii ortodocși, dar asta nu înseamnă că ar fi și mai ortodoxă, pentru că nu este; aici este vorba doar despre niște distorsionări în materie de religie și spiritualitate care îți aparțin și de care poate vei reuși cândva să te vindeci și să înțelegi adevărul. Nu este vorba despre dispreț sau despre desconsiderarea persoanei respective, dar nu putem să nu fim obiectivi și să amestecăm lucrurile; dacă e așa de "ortodoxă", atunci de ce nu trece la Pravoslavie și să își facă aici lucrarea? Nu i se asigură un cadru adevcat sau nu i se asigură chiar nimic din partea preaputernicilor, nu găsește o comuniune adevărată? Păi cred că problema nu este a Pravoslaviei, ci a celor care, în "sfânta" lor tradiție, continuă să o falsifice, conservându-și puterea și dominația asupra celor mai slabi, mai ignoranți. Doar nu spunea Nietzche că în viață este vorba despre voința de putere? nu ne vorbea el despre morala stăpânilor și morala sclavilor? uite că astfel de distincții sunt valabile chiar și unde te-ai aștepta mai puțin! Sper să nu vină vreun anti-stilist să îmi spună că e vorba despre "partea umană" a bisericii și că asta poate fi atinsă căci oricum Biserica porțile locuinței morților nu vor birui-o.

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Din Biserică fac parte toți aceia care-L iubesc cu adevărat pe Domnul și Dumnezeul nostru Iisus Hristos.
Mai era cineva la un moment dat care spunea tot cam așa ceva. Și se mai și declara că face parte din "Turma Bunului Păstor".

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
De aceea, cred, părintele Arsenie Boca n-a ezitat să-l picteze, într-un locaș de cult cât se poate de ortodox, pe un sfânt cât se poate de catolic - Sf. Francisc.
Era "ecumenist" păintele Arsenie?... :)
Mai erau unii care veneau pe aici cu astfel de "argumente". Despre Francisc de Assisi nu cred că poți spune că a fost cât se poate de "catolic", decât dacă aduci dovezile că era în mod explicit papistaș, credea în dogma vaticană a papalismului, că afirma și aducea justificări clare în privința Filioque. Atâta timp cât nu demonstrezi că Francisc ar fi fost "cât se poate de catolic" nu ai dreptul să te lansezi în afirmații ieftine. Pe de altă parte, se tot spune că părintele Arsenie Boca l-ar fi pictat pe Francisc; dar nimeni nu aduce nici cea mai mică dovadă că acest lucru ar fi adevărat; eu personal nu am văzut niciodată acea pictură și deocamdată nu pot spune cu certitudine că ea și există. În al treilea rând, dacă tot te deranjează apelul la autoritate al unora, nu înțeleg de ce trebuie să faci dumneata apel la autoritatea părintelui Arsenie Boca.

În al patrulea rând, dacă Arsenie Boca ar fi vrut să picteze pe cineva cât se poate de "catolic", l-ar fi pictat, și aici cred că Mihnea Dragomir ar fi întru totul de acord, nu pe Francisc de Asisi, ci pe ... Papa, papa fiind cel care poate fi considerat cât se poate de "catolic". Dar de vreme ce Arsenie Boca a ales să zugrăvească nu pe papa, ci pe Francisc, cred că asta spune foarte multe despre ce credea Arsenie Boca, altfel spus nu cred că era un filo-catolic în sens de filo-papist; dar noi știm, mai ales după eforturile "apologetice" ale unora aici pe forum că temelia catolicismului nu este Francisc de Asisi, ci papa de la Vatican, vicarul lui Hristos pe pământ. Adevăratul simbol al catolicismului, după cum înșiși papistașii spun și confirmă, nu este Francisc de Asisi, ci "papa cu-ale sale trei coroane puse una peste alta". Deci nu cred că Arsenie Boca făcea o trimitere la catolicism în genere, pentru că dacă despre asta ar fi fost vorba atunci cu siguranță îi dădea întâietatea, primatul, și în pictură, sfântului părinte papa. Dar nu a făcut-o, cu alte cuvinte argumentul pe care l-ai adus s-a întors împotriva ta.

Last edited by Decebal; 14.07.2013 at 10:26:54.
Reply With Quote