View Single Post
  #6  
Vechi 20.05.2013, 16:17:24
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zaharia_2009 Vezi mesajul
Sora, ma bucur sincer ca doar prin 250 de postari incercati sa va marturisiti ca o iubitoare a Adevarului . O iubitoare in sens real, clasic, traditional , direct din suflet, netagaduitoare a dogmelor,a codului moral (colectia canoanelor BOR) si a traditiei nemodificate a Bisericii Ortodoxe .
Este un lucru deosebit sa fiti astfel iar aici pe acest thread aveti doar citeva manifestari , cel putin de acceptare, daca nu chiar de bucurie ca marturisiti astfel . Dar sa fiti astfel pina la capatul tuturor lucrurilor si sa nu va lasati muscata de nici o influenta modernista in credinta si nici sa nu o lasati mai moale de frica habotnicismului .

Insa cu toata bucuria m-am si mihnit putin deoarece nu ati inteles , sau nu ati vrut, sa prindeti spiritul postarii mele desi cheia in care este scris este f. facila . Eu uneori scriu in chei si mai "zimtate" .
Desigur ca nu sunteti obligata sa zaboviti pe orice rinduri sau sa stati si sa cautati te miri ce in el, acul in carul cu fin, ori , vorba lui Minulescu, "cheia de la poarta veche" a rindurilor postate de orice passant prin forum ! Dar daca va angajati totusi intr-un raspuns , va rog faceti un pic de cercetare mai inainte ! Nu de dragul passantului , ci pt. a va pastra dvs.bunul nume dobindit pe forum .

Cheia spuselor mele a si fost aratata de citiva frati iar eu intaresc ca asa este .
Dar va spun un mare secret : enorm de multi din userii acestui forum , voit sau chiar necugetat, tocmai asa il vad pe Dumnezeu : un chelner, gata de a servi orice si a rabda orice ! Ori tocmai asta am combatut eu mereu cu hotarire ! Hristos este izvorul dragostei, etse f. adevarat, dar tot El este si Dreptul Judecator ! Adica sigur ne va judeca pt. ceva , iar noi sigur ne facem vinovati de multe... chiar daca El ne iubeste . Iubirea nu a avut nicodata sinonima prostia ! Orice din lumea asta are o limita si o dreapta intelegere . Restul sunt sofisme din ce in ce mai simandicoase !

NU sunt deloc suparat ca m-ati pus la perete , mi-ati trintit 2 palme si m-ati intrebat : ce poftesti mai musiu ?
Unde ar mai fi frumusetea discutiei dintre noi daca nu ar fi si asa ceva ?
Dar frumusetea, cred eu ca este in inima buna a crestinului, caci pacatul este venial dar inima buna ramine .
Cind in spatele polemicii descoperi inima inveninata ori marturisirea strimba, atunci polemica nu mai este binefacatoare ci din contra .

Sa fiti iubita si binecuvintata si sa nu uitati sa va declarati public credinta pe care o marturisiti ... adica sa o treceti la "biografice" . Preintimpinam astfel greselile impardonabile de dragul bonjurismului !



Spuneti dumneavoastra: <<Sora, ma bucur sincer ca doar prin 250 de postari incercati sa va marturisiti ca o iubitoare a Adevarului>>

<<Non multa, sed multum >>(uneori scris fără virgulă) este o expresie latină care se traduce literal nu multe [lucruri], ci mult [în sensul de considerabil], cu înțelesul nu mult cantitativ, ci substanțial.

Nu scriu mult pentru ca nu mi se pare util nici pentru mine nici pentru aceia care eventual, ar citi.

Nu e obligatoriu sa ne marturisim credinta in tomuri intregi, asta nu mi se pare o masura a credintei. Dar ce spuneti dvs. este un punct de vedere pe care il respect.

In Sfanta Scriptura avem exemple de „marturisire a credintei” in putine cuvinte.
Chiar Mantuitorul Iisus Hristos Insusi dandu-ne Rugaciunea Domneasca Tatal Nostru ne indeamna<<când vă rugați, nu spuneți multe, ca păgânii, că acestora li se pare că prin vorbăria lor vor fi ascultați>>
(Matei 6, 7)

Cred Doamne, ajuta necredintei mele!

<<Iar Iisus i-a zis: „Dacă Tu poți crede, toate-i sunt cu putință celui ce crede“.
Și îndată strigând tatăl copilului, a zis cu lacrimi: „Cred, Doamne!, ajută necredinței mele!“ >>(Marcu 9, 23-24)


Uitati cateva dovezi (scurte) de marturisire a credintei:

Samarineanul recunoscator
<<intrând într'un sat, L-au întâmpinat zece bărbați leproși care au stat departe. Și ei și-au ridicat glasul, zicând: „Iisuse, Învățătorule, miluiește-ne!“ Și văzându-i, El le-a zis: „Mergeți și arătați-vă preoților“. Și a fost că'n timp ce ei mergeau, s'au curățit. Iar unul din ei, văzând că s'a vindecat, s'a întors slăvindu-L cu glas mare pe Dumnezeu. Și a căzut la picioarele Lui, cu fața la pământ, mulțumindu-I. Și acela era samarinean. Și răspunzând Iisus, a zis: „Oare nu zece s'au curățit? Cei nouă unde sunt? Nu s'a găsit să se întoarcă să-I dea slavă lui Dumnezeu decât numai acesta, care e de alt neam?“ Și i-a zis: „Scoală-te și du-te; credința ta te-a mântuit.>>(Luca 17,12-19)


„Smerenie romana”
<<Pe când intra în Capernaum s'a apropiat de El un sutaș, rugându-L
și zicând: „Doamne, servul meu zace slăbănog în casă, cumplit chinuindu-se“. Și Iisus i-a zis: „Voi veni și-l voi vindeca“. Dar sutașul, răspunzând, I-a zis: „Doamne, nu sunt vrednic să intri sub acoperișul meu, ci zi numai cu cuvântul și servul meu se va tămădui. Că și eu sunt om sub stăpânirea altora și am sub mine ostași și-i spun unuia: Du-te! și se duce; și altuia: Vino! și vine; și robului meu: Fă asta! și face“. Auzind acestea, Iisus S'a minunat și a zis celor ce veneau după El: „Adevăr vă grăiesc, nici în Israel, n'am aflat atâta credință! Și vă spun Eu vouă că mulți de la răsărit și de la apus vor veni și vor ședea la masă cu Avraam, cu Isaac și cu Iacob în împărăția cerurilor, iar fiii împărăției vor fi aruncați în întunericul cel mai din afară; acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților b“. Și i-a zis Iisus sutașului: „Du-te, să-ți fie după cum ai crezut!“ Și s'a însănătoșit servul său în ceasul acela.>>

b) Avertisment dat Iudeilor, care se socoteau moștenitorii exclusivi ai făgăduinței date de Dumnezeu lui Avraam, dar care, refuzând să primească lumina Evangheliei, urmează să fie aruncați în întunericul „cel mai din afară“, adică veșnic, desăvârșit, de nepătruns, unde sufletul e complet singur, în imposibilitatea comunicării cu alte suflete.
(Sfanta Scriptura, Versiunea Anania) http://www.dervent.ro/biblia.php



Vindecarea fiicei canaaneencei
<<Iar El, răspunzând, a zis: „Nu sunt trimis decât la oile cele pierdute ale casei lui Israel“. Iar ea, venind, I se închina, zicând: „Doamne, ajută-mă!“ El însă, răspunzând, i-a zis: „Nu este bine să iei pâinea copiilor și s'o arunci câinilor“. b Iar ea a zis: „Da, Doamne, dar și câinii mănâncă din fărâmiturile ce cad de la masa stăpânilor lor“. Atunci răspunzând Iisus, i-a zis: „O, femeie, mare este credința ta; fie ție precum voiești!“ Și s'a tămăduit fiica ei din ceasul acela.>>(Matei 15, 24-28)
b) În mentalitatea vremii, Evreii erau „fiii“ lui Dumnezeu, în timp ce păgânii erau considerați „câini“. Iisus folosește acest limbaj nu spre a o jigni pe femeia străină, ci pentru a-i pune la încercare stăruința în credință și'n rugăciune. Prin răspunsul ei, femeia și le dovedește pe amândouă și, în plus, smerenia, virtute crucială pentru dobândirea mântuirii.

Vindecarea femeii cu scurgere de sange
<<Și iată, o femeie care de doisprezece ani avea scurgere de sânge, s'a apropiat de El și, fiind în spatele Lui, s'a atins de poala hainei Sale; că zicea în sinea ei: „Doar să mă ating de haina Lui și mă voi vindeca “. Iar Iisus, întorcându-Se și văzând-o, i-a zis: „Îndrăznește, fiică, credința ta te-a mântuit!“ Și din ceasul acela femeia s'a tămăduit.>>(Matei 9, 20-22)

Fiecare om are felul sau propriu de a-si exprima credinta, asa cum fiecare om are drumul sau spre mantuire. Nu exsita doua mantuiri la fel.
Reply With Quote