View Single Post
  #54  
Vechi 18.05.2013, 17:46:18
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Nu e deloc acelasi lucru. Daca ar fi fost vorba de a se ruga la manastirea respectiva, la Sf Simeon, era cu totul altceva. Nu e tot una a te duce la o icoana facatoare de minuni (desi e putin fortata exprimarea ptr ca orice icoana este facatoare de minuri, dar cred ca s-a inteles la ce ma refer) si a respecta un ritual ce tine de magie.
Numarul de 25 de unde este scos? De ce trebuie procedat in felul acesta? De ce trebuie afundata crenguta in apa? De ce trebuie luate 3 boabe? De ce 2 sotia si unul sotul? Daca ia 2 si sotul nu se mai produce minunea? Iar daca argumentul va fi ca tine de ascultare si de tinerea unui canon este un argument fals. De fapt totul e doar un ritual magic pentru indeplinirea unei dorinte. Iar revenim la ideea de Dumnezeu-tonomat: bag fisa si iese minunea. Veti spune ca e necesara si credinta. Corect. Dar daca este necesara credinta de ce mai e nevoie de ritual? E doar o superstitie, iar superstitiile si ritualurile de infaptuire a minunilor sunt straine de Biserica.
La manastirea Hilandar se poate ruga doar sotul, deoarece este in Sfantul Munte Athos. Acesta este un canon hotarat de Parintii de la aceasta manastire, sa ii intrebam pe ei de ce 25 de metanii si nu mai multe, de ce asa si nu altfel, iar apoi sa le spunem in ce inselare cumplita sunt, cum practica ei ritualuri ce tin de magie.

In continutul topicului vei afla si de ce mama ia doua bobite iar tatal doar una. Trebuie sa facem diferenta intre implinirea unui ritual si implinirea unui canon. Ritualurile sunt straine de Biserica dar implinirea unui canon si mijlocirea Sfintilor nu.
Reply With Quote