Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75
Excelenta observatie!
Este ultima cheie a rugaciunii. Cea mai importanta.
Facand o paralela cu tantrele inferioare (Tantra Actiunii) in sistemul crestin putem traduce astfel:
cheia 1: iconografia biblica (care impresioneaza mintea prin citit si meditatii) ne face sa ne impartasim de trupul Lui Hristos;
cheia 2: caldura fina care apare in inima in timpul rugaciunii ne face sa ne impartasim de glasul Lui Hristos;
cheia 3: pauza la sfarsitul sunetului launtric - clipa in care suspendam miscarea rugaciunii si ascultam - ne face sa ne impartasim de mintea Lui Hristos.
|
Florine, știi bine că nu pot să amestec ce își imaginează cei aflați în afara Bisericii cu ceea ce trăiesc efectiv, experimentînd ca mădulare ale Bisericii, creștinii. Filosofia analitică a celor din afara Bisericii naște cu totul alte roade decât viețuirea organică din Biserică.
Deși se pot face mii de paralele și tot atâtea interpretări, fie ele și frumoase pentru intelectul amator de gândire, paralelele tot paralele rămân.
Nu poți să te împărtășești de Hristos când nu faci parte din Trupul al cărui Cap este El. Dar poți să-ți imaginezi, ce-i drept, chiar cu mare intensitate... Părinții numesc această imaginație cu termenul de înșelare, după cum probabil știi prea bine (îmi amintesc că ai participat la alte discuții arătînd că ai cunoștințe precise despre scrierile Sfinților Părinți).
Eu așa cred, sper că nu te supără prea tare credința mea.
P.S. Cât privește psihologia omului care se împărtășește de Hristos, îți recomand cu toată căldura două cărți: Sfântul Teofan Zăvorâtul (orice lucrare despre rugăciune) și cartea "Starețul meu - Gheron Iosif Isihastul". În aceste texte, un căutător al Adevărului poate găsi mii de subtilități privind psihologia rugăciunii și, în general, a vieții unor trăitori autentici în Hristos.