Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de Amistad  Catalin2: "(...) In schimb arhiepiscopul croat din  perioada atrocitatilor croatilor contra sarbilor a fost facut sfant  (fericit) de catre BC. Toate acestea nu au importanta, sunt greseli  facute de oameni, nu are rost sa le dezbatem acum acuzand ba de  colaborare cu comunistii, ba de colaborare cu nazistii."
 Care sunt greselile facute de oameni: cele ale "fericitului" cand era in  viatza sau cele ale papei care l-a proclamat fericit? Daca e vorba de  cardinalul Alojzije Stepinac, chiar am citit destul de mult despre el si  este un caz foarte clar de modul cum s-a raspandit catolicismul cam cum  a fost si la noi in Transilvania, insa mai dur. Se gasesc pe net  articole din ziare din vremea respectiva, fotografii, marturii ale  sarbilor etc, inclusiv procesul care i s-a deschis criminalului de  razboi Stepinac. Dovezile sunt mai mult decat clare si totusi in presa  catolica citim despre Stepinac declarat "fericit" ca a fost un  marturisitor, un  om cu “zel apostolic și tărie creștină”; exista chiar o  carte "Cardinalul Stepinac, un martor dispretuit". Acest cardinal este  un caz graitor de minciuna romano-catolica grosolana. In Serbia in  perioada nazista, armata ustashi a torturat si omorat sarbi ortodocsi cu  zecile de mii, niste atrocitati inimaginabile, si la acea vreme presa  era destul de dezvoltata si s-au pastrat foarte multe date ale crimelor  comise, chiar de catre nazisti pentru a-si dovedi "zelul". Asa s-a facut  trecerea la catolicism pentru sarbii ortodocsi care au fost mai slabi.  Stepinac impreuna cu mai multi preoti romano-catolici au fost implicati  sau chiar au condus soldatii ustashi. Sunt curios, se roaga vreun  romano-catolic la acest fericit? Acuma se poate spune ca a fost un om si  a gresit, dar ca a fost declarat "fericit" deja este mult prea mult.  Era mai bine daca BC si-ar fi cerut scuze oficial, dar nu, da-i inainte  cu minciuna.
 | 
	
 Amistad, evenimentele au avut loc în Croația, nu în Serbia, și da, din  câte știu, am auzit că există "catolici" care se roagă la fericitul  Stepinac. Aici nu se mai pune problema de scuze, cred că să mai aștepți  scuze după așa ceva este mult prea mult; că e vorba și despre ecumenism  aici, cred că în mod normal nu ar mai trebui să se mai pună problema  vreunui ecumenism cu papistașii după așa ceva, însă având în vedere că  astfel de probleme nici nu se iau în calcul în așa zisul dialog  ecumenic, mie îmi este extrem de straniu, de bizar cum ortodocșii  continuă așa zisul dialog ecumenic cu autoritățile catolicismului; s-ar  mai putea discuta ecumenic cu catolici, de rând să le zic așa. Chiar  acum am remarcat ceva la Cătălin, anume că pune totul pe seama unor  "greșeli omenești"; ei bine, în cazul catolicismului nu era vorba despre  așa ceva, era un întreg sistem, o întreagă mentalitate, nu întâmplător a  "fuzionat" în mai multe locuri catolicismul cu fascismul; catolicismul  însuși are o mentalitate, în plan religios, de tip fascist, exclusivist,  și de-a lungul istoriei și-a și "justificat" doctrinar multe crime pe  care fie le-a făcut, fie de pe urma cărora a profitat. Dacă ai citit la  un alt thread poate ai văzut cum justifica Inocențiu III toată  agresiunea împotriva creștinilor răsăriteni, în special bizantini: era  vorba despre o "hotărâre a divinității", iar ei o puneau în practică,  arătând prin aceasta că mentalitatea de a se pune în locul lui Dumnezeu  și de a emite astfel de sentințe în locul Lui este veche în catolicism,  și probabil nu întâmplător s-a tot vorbit de mentalitatea antihristică  ce a caracterizat cel puțin în anumite momente papalitatea "catolică"  romană. Papistașii s-au obișnuit de mult să se joace de-a Dumnezeu, asta  fiind consecința practică a ideologiei eretice a papalismului: papa  este "vicarul" lui Dumnezeu, și prin urmare are "puterea", "dreptul",  "legitimitatea" și "legalitatea" de a face judecăți, dreptate, etc 
în numele Lui,  ca și cum ar fi însăși judecata lui Dumnezeu. Mulți "catolici" chiar  așa și gândeau cu ocazia a ceea ce unii istorici numesc genocidul  sârbilor ortodocși din Croația celui de-al doilea război mondial. Este  "dreptul jurisdicției universale" a papalității în cele spirituale și  temporale, fascismul clerical (care nu a fost specific doar Croației  fasciste) fiind o consecință a mentalității antihristice a  catolicismului pentru care clericii nu sunt doar niște trimiși ai lui  Iisus Hristos, ci acționează 
in persona Christi, în locul lui  Hristos, ca și cum ar fi Însuși Hristos acolo. Altfel spus, spre  deosebire de Cătălin, care vede niște simple greșeli omenești (probabil  din cauză că nu a experimentat el pe pielea lui ce s-a întâmplat  sârbilor ortodocși) în ceea ce s-a întâmplat, eu cred că este vorba de  mult mai mult, de niște legături mai mult sau mai puțin vizibile între  catolicism și fascism, spiritul exclusivist, revanșard, totalitar al  catolicismului inducând anumite predispoziții "duhovnicești" la elemente  de mentalitate totalitară fascistă exclusivistă. Chiar Stepinac scria  la 28 martie 1941: 
"Schisma (Ortodoxia Răsăriteană) este cel mai mare  blestem în Europa, aproape mai mare decât Protestantismul. Aici nu este  morală, nici principii, nici adevăr, nici justiție, nici onestitate";  avea și el dreptatea lui, dar textul arată foarte clar mentalitatea  ostilă ortodoxiei specifică multor clerici "catolici", de la care s-a  răspândit la adepții de rând.