Citat:
În prealabil postat de Mihailc
În cartea, editată într-adevăr de Deisis, sub titlul "Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului", părintele diacon Ioan Ică jr. nu are niciun text. Cei care vorbesc întotdeauna în necunoștință de cauză, îl confundă mereu pe părintele diacon Ioan Ică jr. cu tatăl său, preotul profesor Ioan Ică sr.
|
Corect, este tatal, dar e editata tot de fiul, e la editura Deisis. Fals ca nu stiu de ea, si daca nu as fi vrut tot as fi vazut decile de mesaje in care Eugen o mentiona. Am si scris depsre ea de cateva ori.
Eugen il mentiona si pe diac. Ica jr. ca sustinator al evolutionismului teist, chiar ma intrebam cine a putut sa scoata o asemenea carte, ce editura, cine a dat aprobarea.
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Cei care au citit-o într-adevăr, și sunt posesori ai unui bagaj cultural suficient de solid pentru a pricepe ceva din ea, au observat că lucrarea nu livrează certitudini gata confecționate, ci doar oferă o bază pentru o dezbatere calmă, negrăbită și competentă asupra cosmogoniei, cosmologiei și antropologiei creștine, pornind de la o schiță de demonstrație a faptului că lucrurile pot fi văzute și altfel, fără a părăsi terenul ferm al Tradiției.
|
Nu degeaba am scris: "De obicei cei ce isi insusesc unele conceptii moderniste au si o oarecare aplecare spre evolutionismul teist."
Revenind la carte, Kalomiros este cel ce a introdus evolutionismul teist in ortodoxie (era de fapt stilist, dar pentru ecumenism toti sunt la fel), e punctul de reper pentru orice carte scrisa de un ortodox despre evolutionismul teist. O ratacire, Kalomiros crede inclusiv ca oamenii se trag din primate, dar el avea scuza ca acum 40 de ani nu se stiau foarte multe.
Limbajul de lemn relativist poate fi (si este) folosit pentru a descrie si defini orice ratacire care astfel devine doar o alternativa la invatatura ortodoxa, o baza de pornire spre dezbateri. Si erezia capata o astfel de definitie, protestantismul e probabil o alternativa mai larga a ortodoxiei, etc. Prinde la cei atrasi de invataturile moderniste. Pentru un ortodox evolutionismul teist este o ratacire, nu o alta viziune asupra revelatiei. E desigur o alta viziune, dar nu ortodoxa.
Incerc sa limitez dialogurile in contradictoriu cu cei ce au o suparare fata de cei ce nu le impartasesc viziunile moderniste.