View Single Post
  #12  
Vechi 08.03.2013, 22:12:57
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

Uite ce scria in articolul din linkul respectiv:

De multe ori oamenii se întreabă care este porunca Domnului cu privire la tatuaje. Nu există prea multe referințe directe despre tatuaje în Biblie. Aceasta deoarece oamenii care practicau astfel de înscrisuri sau desene permanente pe trupurile lor nu aparțineau celor care primiseră Legea lui Moise. Erau oameni care aveau credințe păgâne. Astfel, în Levitic, găsim scris: „Nu îți tăia trupul pentru morți și nu-ți marca pielea cu tatuaje. Eu sunt Domnul” (Levitic 19, 28).
Citatul de mai sus este mai mult decât evident. Dumnezeu spune nu unor asemenea practici. Dar oare de ce este condamnat acest act? Pentru a înțelege această poruncă trebuie să înțelegem cultura vremii. Dincolo de natura barbară a celor mai multe culturi ale vremii, națiunea israelită era o națiune nou formată. Legea dată de Dumnezeu lui Moise era fundamentul pe care se suținea această națiune. Poporul lui Israel era chemat să trăiască după un cu totul altfel set de valori, diferite de cultura violenței, cuceririlor și morții, prezentă în alte culture învecinate. Prin tatuarea trupurilor lor, iudeii nu erau cu nimic diferiți de păgânii care practicau de asemenea crime ritualice, violență „sacră”, ucidere în masă și idolatrizarea patimilor stricătoare de suflet ale umanității. Acesta ar putea fi un motiv pentru care Dumnezeu poruncește împotriva tatuajelor.
În cultura noastră, tatuajele nu mai aceeași semnificație cu cele din vremea lui Moise. În era harului, trupul este Templul Duhului Sfânt și în el sălășluiește Hristos prin Euharistie. Dacă privim la motivațiile tatuajelor, vedem că cei mai mulți oameni vor să fie altfel decât alții. Non-conformismul, încadrarea în trenduri, caracterul șocant, toate acestea sunt departe de Legea iubirii lui Hristos cel răstignit și înviat din morți.
Unii cred că tatuajele îl (o) vor face mai frumos (frumoasă). Acest lucru înseamnă dorința de a îmbunătăți ceea ce a făcut Dumnezeu (cf. Psalm 138, 14). Ori, asta arată deseori complex de inferioritate și nemulțumire cu propriul trup, dar și nevoia de identitate, căutatea unui nou eu, mai interesant, specific celor care se află în criză de personalitate, neavând valori să le manifeste, încearcă să frapeze (și în sensul etimologic) pe ceilalți. Ori un tatuaj nu poate oferi decât o secundă de surpriză și noutate, pentru a se scufunda pentru totdeauna în banal după ce l-ai văzut.
În lumea musulmană, creștinii își tatuează crucea pe mână pentru ca în cazul în care vor muri, să fie îngropați creștinește. Acest lucru înseamnă însă și dorința de a muri pentru Hristos și de a-L mărturisi până la moarte, în eventualitatea că vor fi capturați de islamiștii radicali, pentru care creștin înseamnă țintă sigură. În acest caz tatuajul poate însemna vocație de mucenic, dor de mărturisire până la moarte și permanența iubirii Celui răstignit în om.
Așadar, atunci când nu sunt mărturisitoare de credință, tatuajele sunt un înlocuitor nereușit de personalitate, cultură, erudiție, simțul umorului, bucurie, deschidere, credință, unicitate creativă. Ele sunt doar semnele unei căutări disperate a propriului eu, mereu mai fascinant, în locuri unde el nu a fost și nu va fi niciodată.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
Reply With Quote