View Single Post
  #9  
Vechi 05.03.2013, 10:18:33
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Constantin cel Mare nu a impus ziua Domnului, el doar a consfintit o practica veche de trei sute de ani, deoarece crestinii o tineau, fiind insa opriti de pagani sa o serbeze in public. Odata cu Constantin, serviciul divin de obste s-a putut tine si in public. Sfantul Ignatie Teoforul (35 -107 d.Hr) unul dintre Parintii Apostolici “Iată pentru ce noi care am fost crescuți după legea veche, cu toate acestea am ajuns la o vie nădejde, nemai ținând sâmbăta, ci Duminica, în care a început viața noastră prin Iisus”. Porunca a patra nu se regaseste in Noul Testament, insa ea devine o lege nescrisa, pe care o respectam in virtutea legii noi, ce implica principiul libertatii si al iubirii. Sabatul veterotestamentar e "umbra bunurilor viitoare" (Evrei 10:1), astfel, din dragoste fata de Dumnezeu cinstim Ziua Domnului, “cu bucurie noi sărbătorim prima zi în care a Iisus a înviat din morți” (Sfantul Barnaba). Ziua de inchinare publica e si zi de odihna, caci adevarata odihna e cea in Hristos. Se cuvine ca omul sa se opreasca intr-o anumita zi de la munca sa obisnuita, sa mearga la biserica, sa se inchine Lui Dumnezeu si sa-si hraneasca sufletul cu invataturile cele sfinte,adica sa pastreze(sa aiba) ziua odihnei ca sa o sfinteasca. Sabatul ceremonial a fost desfintat, nu tinem randuielile evreiesti, avem o randuiala noua, nascuta din aceeasi porunca dumnezeiasca.


Dar nu a spus ca a impus ziua Domnului ci doar a instituit repaosul dominical .
Reply With Quote