Citat:
În prealabil postat de ioanna
fiti sigur ca noi avem convingerea ca respectam porunca, noi tinem ziua Domnului. (sau ma rog, ne straduim) o data pe saptamana, adica tot la a saptea zi.
|
As zice ca este o perspectiva gresita.
Obligativitatea tinerii sabath -ului este desfiintata clar in N.T.
Secole bune Biserica nu a avut nici o zi de odihna, atat datorita faptului ca nu exista nici o porunca in acest sens dar si datorita contextului social - se muncea in fiecare zi din saptamana.
Ziua de odihna a fost instituita abia de Constantin cel Mare dar vai ..ce neplacut pentru adventisti, aceasta n-a fost sabath -ul evreiesc.
Ei deformeaza sistematic acest aspect istoric, sustinand ca ar fi "schimbat sabath -ul", cand de fapt,
adevarul este ca pana atunci Biserica nu avea nici o zi de odihna, chiar daca exista "o zi de inchinare".
Citat:
Alte discutii sunt de prisos.De fapt consider ca adventistii au gresit, insa nu pentru ca au ales sambata, ci pentru ca au facut-o in detrimentul comuniunii cu ceilalti, alegand sa serbeze separat de restul, cand ziua Domnului ar trebui sa fie un prilej de bucurie comuna pentru toti, iar asta s-a datorat, din punctul meu de vedere, “literei” ce ucide, nu “duhului” ce da viata, un amanunt neinsemnat (ziua din calendar) devenind pentru ei premisa a mantuirii.
|
Evident, nu cunosti adventistii si ma tem ca exista si o slaba intelegerea si asupra relatiilor dintre diversele secte neoprotestante.
Nu exista nici o comuniune nici macar la nivel general intre neoprotestanti prin modul in care se raporteaza la ziua de duminica - fiecare secta neoprotestanta se defineste prin superioritatea fata de ceilalti, neoprotestanti sau ba,
adventisti ducand arta diferentierii si a blamarii celorlati in mod intentionat si sistematic la un nivel mult superior.
Practic modul lor de auto-promovare este centrat pe lovirea in ceilalti cu sabath -ul, si desi neaga binenteles acest aspect, oricine ia contact cu ei poate confirma asta.
In ceea ce priveste alti (neo)protestanti nici n-ar putea sa justifice biblic tinerea unei zile de duminica ca zi de odihna in felul sabath -ului, teologic recunoscand si ei desfiintarea sabath -ului prin N.T., "tinerea" oarecum a duminicii este o traditie pastrata de la catolicii din care s-au rupt (una din putinele care nu le-au desfiintat).