De ce avem nevoie de Sf.Maslu?La ce-i buna aceasta Sfanta Taina?
Eu cred ca cel mai de pret dar pe care ni-l da Sf. Maslu este prezenta  lui Hristos-Vindecatorul, Hristos-Taumaturgul, Hristos-Mangaietorul,  Hristos-Dumnezeul Cel Viu.Obisnuiti adeseori sa ne incadram in tot felul  de articole dogmatice si in tot felul de idei din acestea ale  marturisirii de credinta, Taina Sfantului Maslu simtim ca ne mangaie, ca  ne unge, ca ne vindeca, ne ridica pe picioare si ne obliga sa mergem  mai departe. Sunt foarte multi dintre aceia care sustin ca nu-i nevoie  de Maslu, pentru ca sunt sanatosi si ca nu sunt probleme.Boala pe care o  surprinde textul slujbei nu vizeaza doar ciungia noastra trupeasca, ci  si aceea sufleteasca; nu doar starea noastra de trup, cat mai ales  starea noastra de suflet. Si cine nu e oare ranit din cand in cand  sufleteste si nu-si tararie piciorul duhovnicesc prin noroiul patimilor?  Cine oare nu are, in sine, suficient de multa durere nascuta din  intuneric, pentru a nu-si dori o mangaiere nascuta din lumina? Cam  aceasta este motivatia pe care eu o aduc Tainei Sf.Maslu. Pentru ca  oricand e bine primita aceasta Taina, dar mai cu seama atunci cand se  intelege 
Cine este primit.Taina aceasta, din nefericire, a  trecut foarte mult de la spatiul privat al casei, de la spatiu intim al  Maslului, pentru cel bolnav, la Maslul spectacol, la Maslul de obste,  desi textul slujbei Tainei este singular, aratand prin aceasta o  exceptionala intimitate, o apropiere foarte mare a preotului de cel pe  care-l "masluieste" duhovniceste, scotandu-l din moarte si daruindu-l  vietii. Ce este si mai grav e ca in ultima vreme Sf.Maslu s-a  transformat in spectacole ieftine, scurtari de text si prilejuire de  adunare de bani pentru zidirea de biserici, argumentandu-se cu zidirea  de biserici tot felul de 
farafastlacuri magice, unele mai  interesante (a se citi mai dracesti) decat altele.Este cazul sa  intelegem ca Biserica nu este magie, ca ea sustine o unitate intre gest  si cuvant, ca atunci cand gesturile sunt prea largi si prea  spectaculare, ascund in ele o magie, care nu tine de Hristos, iar cand  sunt extraordinar de ascunse si sforaite pe sub tot felul de epitrahile  si ascunse pe sub tot felul de carti, una mai necanonica decat alta,  iarasi avem o problema si vorbim de o altfel de magie si nu de taina lui  Dumnezeu!Un ultim punct poate pentru introducerea in aceasta Taina  incumba aceasta respectare deplina a vointei celui asupra caruia se face  taina - vorbim de Botez, de Impartasanie, de celelalte toate -, in  general, Taina Sf.Maslu este o taina la care si cei care nu-si doresc  pot ajunge, prin prezenta lor in rugaciunea Bisericii.Biserica nu este  un izvor al harului pentru maieuri, ciorapi si alte obiecte din uzul  intim al celor bolnavi!Este depozitara Duhului Sfant in raport cu  fiecare bolnav si nu este nevoie sa facem gesturi din acestea, uneori  disperate, de a ne atinge de tot felul de lucruri, sfinte, fara  indoiala, dar care isi pierd din sfintenie atunci cand sunt idolatrizate  pentru a putea transmite bolnavului insanatosire.Pana la urma, Cel Care  lucreaza este Hristos, in Duhul Sau, este puterea Tatalui ce se revarsa  in Duhul catre noi, ceilalti ai Lui, prin Botez si celelalte Taine,  care cresc unele din altele si impreuna din iradierea data de energiile  necreate ale harului Duhului Sfant.
Daca ar fi sa spunem un lucru inainte de a merge mai departe, ar trebui  sa subliniem adevarul ca Taina Sf.Maslu nu este o Taina a intristarii si  a durerii, ci este o Taina a bucuriei, un  exercitiu de inviere, ca  celelalte taine toate, si indiferent care este urmarea sa, ea pastreaza  cu sine aceasta tarie de a-L aseza pe Hristos pavaza de pret pentru cel  bolnav.Ea este parte integranta din mesajul pascal al Ortodoxiei.In  Ardeal exista prostul obicei de a nu chema preotul la Maslu, dupa  obiceiul catolic, potrivit caruia atunci "cand ti-a facut parintele  maslu, ti-a uns toboganul si ai lunecat, deja te duci la Domnul"Si  tendita aceasta de a restrange foarte mult Taina Sf.Maslu acasa doar la  cei cu acte bolnavi tine in sine o atitudine de credinta indoielnica, de  credinta nelucratoare, de credinta care nu poate 
sa stea pe Maslu, pentru ca nu crede ca lucrarea lui Dumnezeu, care se petrece in Taina Sf.Maslu.
Link 
http://cristiboss56.blogratuit.ro/Pr...a-b1-p1872.htm