View Single Post
  #160  
Vechi 28.02.2013, 09:03:16
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Illuminatu Vezi mesajul
Demonstreaza din Sf.Scriptura ca in casa lui Corneliu, a Lidiei, a Stefanei sau a lui Crisp nu erau copii.
Nu trebuie sa demonstrezi nimic, cartile biblice oricum nu pot cuprinde toate circumstantele vietii, de aceea trebuie sa cercetezi daca ceea ce faci e in spiritul invataturii biblice. Copiii au sufletul curat si nevinovat, firea lor este deschisa spre Dumnezeu,caci intre viata lor sufleteasca si cea a Bisericii nu s-a ridicat barierea unei constiinte individualiste, de aceea parintele il consacra Duhului inca de la inceput, il initiaza in taina bisericii oferindu-l Domnului prin botez, iubirea divina patrunzand in spatiul constiintei sale. Ana a fagaduit pe Samuil inca inainte de a se naste si dupa ce s-a nascut indata l-a inchinat si l-a crescut in haina preoteasca (1 Regi, 1: 11; 2: 19) netemandu-se de om, ci increzandu-se in Dumnezeu.

S-a discutat de atatea ori despre botezul copiilor, incat nu stiu de ce neoprotestantii doresc reluare discutiilor, isi fac cont pe un forum crestin-ortodox doar in scopul de a ne contesta invatatura, incercand sa ne impuna intelegerea lor a Cuvantului si practicile lor. Nu-i obligam noi sa-si boteze copiii si deasemenea e alegerea noastra sa o facem, increzandu-ne in Dumnezeu. Ei raspund pentru copiii lor, noi pentru ai nostri .Neoprotestantii vad botezul pruncilor ca nefiind necesar, noi il consideram necesar (Ioan 3:5)
Citat:
Botezul crestin e prefigurat in Vechiul Testament de legamantul lui Avraam cu Dumnezeu, circumcizia facandu-se la 8 zile de la nastere si de trecerea evreilor prin Marea Rosie. Logica ne spune ca existau si copii in poporul Lui Israel, nu doar adulti. In Noul Testament se precizeaza valoarea de botez a legamantului si a trecerii:

În El ați și fost tăiați împrejur, cu tăiere împrejur nefăcută de mână, prin dezbrăcarea de trupul cărnii, întru tăierea împrejur a lui Hristos.
Îngropați fiind împreună cu El prin botez, cu El ați și înviat prin credința în lucrarea lui Dumnezeu, Cel ce L-a înviat pe El din morți. (Coloseni 2:11,12)
„Și toți, întru Moise, au fost botezați în nor și în mare(I Corinteni 10, 2)

Pilda navodului”ne atrage atentia asupra faptului ca nu tot ce se prinde in navodul Imparatiei va ajunge in ea, dupa cum nu orice samanta a Imparatiei ajunge la rodire, desi fiecare samanta este a Imparatiei. Botezul este o conditie de a intra in Imparatie, insa nu-ti asigura mantuirea. De aceea, parintele, pentru ca isi iubeste copilul, face acest gest de a-l lua alaturi de el in navodul Imparatiei pe copil inca de la nastere, nu se desparte de el, insa depinde doar de copil, daca se va mantui la final. Mantuirea este si lucrarea Lui Dumnezeu, dar si a noastra.http://www.crestinortodox.ro/forum/s...t=14038&page=7

Last edited by ioanna; 28.02.2013 at 09:33:13.
Reply With Quote