Presupusele teofaniiși anghelofanii, în urma cărora au apărut rătăciri, dintre careși cele pomenite, s-au petrecut în general cu copii sau adolescenți, dinadins aleși de către Ispititor, pentru ca nevinovăția lor să servească drept garanție a sfințeniei acelor apariții. Alteori au fost folosite în aceleași scopuri persoane în vârstă, foarte credincioase, dar ușor influențabile, înclinate a crede tot ceea ce era învăluit în suprafiresc. În toate cazurile menționate, nălucirile diferitelor întruchipări cerești,și în special ale Maicii Domnului, urmăreau să câștige încrederea vizionarilor prin tot felul de promisiuni, recompense și aprecieri măgulitoare, flatându-le amorul propriu și stârnind în sufletul lor un duh de mândrie și de slavă deșartă. Vedeniile au comunicat și secrete, pe care vizionarii nu aveau voie să le spună nimănui, ceea ce îi subordona și mai mult nălucirii respective. Asemenea atitudini
sunt însă potrivnice spiritului autenticelor teofanii, cunoscute din tradiția Bisericii și din Viețile Sfinților” [45, 142-148] (Mihai Urzică, unul dintre puținii care au analizat „aparițiile mariane” prin prisma Sfintei Tradiții).
Sursa preluare text:
http://tezaurul-ortodox.com/topic/25...si-medoujurie/
Tezaurul Ortodox