Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Domnule, eu nu am auzit in viata mea de un misionar care sa converteasca cu sabia ori cu tunurile. In niciun secol. Dv ati auzit, sau vorbiti din manualul de materialism stiintific si istoric plus cel de propaganda ortodoxa ?
Daca ati auzit, imi puteti da un nume de misionar care convertea paganii cu sabia ori cu tunul ? Daca nu ati auzit, nu e niciodata tarziu sa va retrageti cuvintele, recunoscand ca ati fost indus in eroare de propaganda contra Bisericii.
|
Daca nu ati uitat stiti chiar si un ortodox, am mai disuctat despre asta. E vorba de Sfantul martir Petru Aleutinul:
http://ro.orthodoxwiki.org/Petru_Aleutinul
"Sub amenințarea cu tortura, preoții romano catolici din California au încercat să-i forțeze pe aleuți să-și renege credința ortodoxă și să se convertească la romano-catolicism. Când au refuzat, preotul a tăiat câte un deget de la amândouă picioarele lui Petru. Cu toate acestea, Petru a refuzat să renunțe la credința sa. Ca urmare, preotul spaniol a ordonat unui grup de indieni din California să taie toate degetele mâinilor lui Petru, fiecare încheietură pe rând, până ce, la sfârșit, i-au tăiat ambele mâini complet. Apoi, l-au eviscerat, încununându-i viața cu cununa muceniciei. Pe când se pregăteau să îi tortureze și pe ceilalți aleuți, când a sosit ordinul ca ei să fie conduși sub escortă la mănăstirea din Monterey.
După ce a primit vestea morții lui Petru de la Simeon Yanovsky, Sfântul Herman întors în Insula Kodiak a fost impresionat pâna la lacrimi și a strigat
"Sfinte nou mucenic Petru, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi! Petru Aleutinul a fost declarat oficial sfant cu titlul de "Mucenic de San Francisco" în 1980."
In rest, avem misionari ca Sfintii Chiril si Metodie, cam asa se faceau convertirile. Dupa Schisma mentalitatea apuseana a inceput sa se schimbe. Depinde ce intelegem prin misionari, in armatele cruciate erau si preoti si calugari catolici, din cate stiu. Am discutat nu de mult despre Antiohia, cruciatii trebuiau sa predea orasul bizantinilor, dar nu numai ca nu au facut asta, dar au alungat patriarhul rasaritean si au instalat unul latin. Banuiesc ca cel latin nu a fost numit fara voia lui, sub tortura. La fel si la Constantinopol, a fost instalat un patriarh latin in 1204, dupa cucerirea orasului. Era strain Papa de acest lucru, cel care numea ierarhii? Dar bogatiile si sfintele moaste si icoane luate atunci din Constantinopol nu au ajuns in bisericile si episcopiile din Apus?
Sa vedem si ce s-a intamplat dupa cucerire:
http://www.pemptousia.ro/2012/09/cad...nsecintele-ei/
"Organizarea luptei pentru supunerea Răsăritului ortodox le-a revenit Legaților papali. Această campanie a bulversat Ierarhia ortodoxă. Mulți ierarhi ortodocși s-au refugiat în cele trei state grecești (Niceea, Trapezunt și Epir). Ierarhii ortodocși rămași în scaunele lor au suferit tot felul de presiuni pentru a deveni supuși scaunului papal, iar în locurile vacante au fost hirotoniți latini.
Astfel, 22 de arhiepiscopii și 56 de episcopii au fost anexate Patriarhiei Latine de Constantinopol, fără ca acestea să facă vreun jurământ de supunere Papei. „Impunerea francocrației în teritoriile Imperiului a constituit o nouă inflamare a conflictelor dintre cuceritorii occidentali și populația locală”.
Papa Inochentie al III-lea, la Sinodul de la Lateran (1215), pentru a preîntâmpina rezistența ortodoxă și a facilita supunerea maselor largi dogmei papale, a creat instituția infernală a Uniației.
Papa Inochentie a prevăzut ca menținerea unui episcop ortodox în scaunul său să urmeze anumite reguli:
a.
să fie chestionat dacă îl acceptă pe Papa drept cap, iar de nu, să fie caterisit și locul său să fie luat de un „episcop” latin,
b. episcopii rămași trebuie mirunși (această decizie, dată la începuturile ocupației, a fost ulterior retrasă),
c. Patriarhul latin de Constantinopol are dreptul primit de la Papa de a hirotoni ierarhi ortodocși în teritoriile ortodocșilor, iar dacă aceștia nu sunt primiți, să fie hirotoniți latini,
d.
pentru că bisericile au fost date latinilor, poporul era nevoit să participe la slujbele acestora. Această împărtășire a ortodocșilor cu latinii era, de regulă, de nevoie, și nu poate fi considerată o acțiune liberă ori o alegere a ortodocșilor, astfel încât să fie vorba de
intercommunio."
Acum haideti sa vedem cum s-a desfasurat in continuare uniatia, de la aparitia iezuitilor. Dintr-o data toti ortodocsii din teritoriile conduse de catolici au devenit uniati (in Ungaria, rutenii, etc.) Iar in teritoriile cucerite de o putere catolica (polonezii in Ucraina, habsburgii in Transilvania) brusc populatia ortodoxa era luminata si se unea cu Papa. In afara acestora, daca nu era teritoriu sub stapanirea catolica ortodocsii nu erau luminati si ramaneau in Sfanta Biserica.
Am scris doar despre ortodocsi, nu m-am bagat la alte teritorii si culte care au venit in contact cu imperiul catolic.