View Single Post
  #406  
Vechi 16.01.2013, 00:54:50
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Illuminatu Vezi mesajul
"18.Și Eu îți spun ție că tu ești Petru și pe această piatră voi zidi Biserica Mea și porțile iadului nu o vor birui." Matei 16.

Biserica a fost intemeiata de Mantuitorul Hristos, Biserica nu a fiintat in Vechiul Testament in sanul poporului evreu. Daca Biserica ar fi existat in momentul Rastignirii, rolul Rastignirii Mantuitorului este nul. Voi realizati ce spuneti?

Psalmul se refera la Maica Domnului:
"...și uită poporul tău...", caci in timp ce poporul tau te va ura, vei deveni fericita de toate neamurile
"și (uita) casa părintelui tău..." caci educatia iudaica, nemantuitoare, acuzatoare a Legii Vechi este inlaturata prin desavarsirea adusa in Legea cea Noua a Fiului Tau.
Noi nu discutam despre intreg psalmul 44 ci doar de un singur verset cel care se refera la Imparateasa in contextul acestui psalm, si prin interpretarea gresita face ca multi ortodocsi sa cada in erezia Conceptiei immaculata.

Cu privire la aceasta eu nu indraznesc sa contest interpretarea Sf.Nicodim Aghioratul.
Pentru dvs, postez din nou, ca sa nu mai explic inca odata partea pe care dvs ati pierdut-o din discutia noastra, deci postez din nou explicatiile Sfantului Nicodim Aghioratul.

"In talcurile din cartea „Psaltirea în tâlcuirile Sfinților Părinți” - Cuviosul Eftimie Zigabenul, -Sfântul Nicodim Aghioritul - Editura Egumenița la Psalmul 5 avem talcuit asa:

"întru sfârșit, despre cea moștenitoare.

Arată aceasta suprascriere întru sfârșit s-a spus mai înainte, la Psalmul 4. însă unii zic că se referă la zilele cele din urmă întru care Domnul S-a făcut om, pentru că atunci a luat sfârșit umbra legii, iar acest cuvânt îl adeverește David din cele următoare prin aceea că face acest psalm în fața Bisericii celor ce întru sfârșit s-au făcut creștini, deși el se potrivește și la starea lucrurilor din vremea lui David. Insă, după Hrisostom, moștenitoare o numește pe Biserică, fiindcă aceasta a fost înfiată prin Sfântul Botez, iar moștenirea ei sunt bunătățile pe care ochiul nu le-a văzut și urechile nu le-au auzit, și la inima omului nu s-au suit, precum zice Pavel (cf. l Cor. 2: 9). Despre această mireasă a zis tot Pavel: V-am logodit pe voi unui bărbat, dorind a vă înfățișa lui Hristos, fecioară curată (2 Cor. 11: 2). Iar loan zice: Cel ce are mireasă este mire (In. 3: 29). Și tot David zice undeva: Stătut-a de față împărăteasa, de-a dreapta Ta (Ps. 44: 9). Iar moștenitoare a numit-o pe Biserică, și nu ca pe una care [deja] a moștenit, ci pentru că ea va moșteni în veacul viitor, ori pentru că totdeauna moștenește și niciodată nu încetează."

Dupa cum vedem versetul 11 din psalmul 44 ce apare in aceasta talcuire spune clar ca imparateasa este mostenitoarea care este Biserica si de fapt, care sunt dreptii ce vor ajunge sa vada raiul.

Stiu ca majoritatea (inclusiv eu in urma cu vreun an am si postat aceasta predica) au folosit ca talcuire la acest psalm o predica a a Sf. Nicolae Velimirovici insa predica nu se refera la tot psalmul 44 ci doar la un singur verset: Toata Slava fiicei imparatului este inauntru.

In aceasta predica Sf. Nicolae Velimirovici spune clar: fiica imparatului este Biserica in primul cuvant si apoi Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu in al doilea cuvant. Tot despre Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu spune ca are haina aurita si preainfrumusetata referindu-se la virtutile ei care sunt haina aurita.
De aici toti (inclusiv eu la momentul de atunci) am tras concluzia ca Maica Domnului ar fi si imparateasa. Insa cuvintele Sf. Nicolae Velimirovici sunt cat se poate de clare, haina sufletului Fecioarei Maria este aurita si preainfrumusetata ceea ce arata toate virtutile minunate ce sunt tesute in sufletul ei si nicidecum ca ar fi Imparateasa.

"Fecioria, blîndețea, milostivirea, sfințenia, evlavia, supunerea desăvîrșită față de voia lui Dumnezeu, și toate celelalte virtuți, au fost ca niște alesături cusute cu fir scump pe această haină aurită." Ista nu inseamna ca trebuie sa o identificam cu Imparateasa care este clar Biserica lui Dumnezeu.

Asadar Mireasa Tatalui este Biserica lui Dumnezeu, adica toti dreptii care poarta haina aurita si preainfrumusetata ce semnifica virtutile sufletului cu care pasesc in fata Tatalui.

Acum cum de Biserica lui Dumnezeu este si Imparateasa si Fiica imparatului foarte simplu: imparateasa dupa judecata si fiica in acest veac. Fiica in acest veac conform Sf. Nicolae Velimirovici
"Biserica lui Dumnezeu este fiica împăratului. Oricît de săracă și de lipsită de farmec ar putea ea părea celor care o privesc cu ochiul trupesc, din afară, oricît de prigonită sau de umilită, ea este plină de strălucire regală și de frumusețea dinlăuntru."
si imparateasa dupa judecata cand sade de-a dreapta conform Sf. Nicodim Aghioratul, Ps. 44.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote