Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Ei uite, că chiar dacă nu merit, totuși s-a meritat! Vă mulțumesc doamnă Simona Toader că m-ați luminat acolo unde domnul boss Cristi - CelDegrabăAruncătoriuCuIcoaneSpreȘiÎntruDespielița reaEreticuluiOsutăfărdeunu m-a băgat în negură!
Deci Psalmul 44 face legătura cu aparent poetica exprimare " Maica Domnului este Mireasa Tatălui", în realitate o exprimare cât se poate de blasfemică cu conotații incestuoase. Desigur, textul Psalmului 44 din Septuaginta (45 în originalul ebraic) este departe de a avea asemenea intenții, el fiind o descriere romantică a unei nunți împărătești fiind proiecția unei descrieri mesianice în același timp.
Nu vreau să intru în amănunte ce vor fi socotite incendiare, de aceea rog un binevoitor să-mi răspundă la cele două întrebări fundamentale nesoluționate de opt luni deja pe topicul Despre cinstirea Maicii Domnului și care sunt direct legate de problema aceasta. Am în vedere în mod pecial postarea # 358 și # 399. Mulțumesc.
|
Problemele sesizate de dvs sunt multiple si necesita mult de discutat.
Am sa incep eu treptat, daca nu este suparare, din partea nimanui.
In primul rand as dori sa va spun ca daca de 8 luni nu ati primit un raspuns aici pe forum la intrebarile dvs asta nu inseamna ca raspunsul nu exista sau ca cineva nu stie sa il spuna, prin Slava lui Dumnezeu.
In al doilea rand as dori sa va mai spun ca sunt ortodocsi care induc in eroare din nestiinta, si talcuiesc citind in dreapta sau in stanga pe net si apoi postand. Asta nu inseamna ca dogma ortodoxa este ceea ce un ortodox sau mai multi posteaza. Asa se face ca am vazut pe acest topic foarte multi ortodocsi care au postat interpretari conform dogmei catolice fara sa stie acest lucru sau chiar neoprotestante.
In al treilea rand as dori sa va spun ca eu am lipsit aproape un and e pe forum si inca mai am de citit pe acest topic. Deci va rog fiti ingaduitor daca raspunsurile mele vor veni mai incet. In plus le scriu direct fara copy paste ceea ce necesita un oarecare timp de scriere.
Acum, postarea 358 din topicul Cinstirea Maicii Domnului. Vin si va spun asa:
In talcurile din cartea „Psaltirea în tâlcuirile Sfinților Părinți” - Cuviosul Eftimie Zigabenul, -Sfântul Nicodim Aghioritul - Editura Egumenița la Psalmul 5 avem talcuit asa:
"întru sfârșit, despre cea moștenitoare.
Arată aceasta suprascriere întru sfârșit s-a spus mai înainte, la Psalmul 4. însă unii zic că se referă la zilele cele din urmă întru care Domnul S-a făcut om, pentru că atunci a luat sfârșit umbra legii, iar acest cuvânt îl adeverește David din cele următoare prin aceea că face acest psalm în fața Bisericii celor ce întru sfârșit s-au făcut creștini, deși el se potrivește și la starea lucrurilor din vremea lui David. Insă, după Hrisostom, moștenitoare o numește pe Biserică, fiindcă aceasta a fost înfiată prin Sfântul Botez, iar moștenirea ei sunt bunătățile pe care ochiul nu le-a văzut și urechile nu le-au auzit, și la inima omului nu s-au suit, precum zice Pavel (cf. l Cor. 2: 9). Despre această mireasă a zis tot Pavel: V-am logodit pe voi unui bărbat, dorind a vă înfățișa lui Hristos, fecioară curată (2 Cor. 11: 2). Iar loan zice: Cel ce are mireasă este mire (In. 3: 29). Și tot David zice undeva: Stătut-a de față împărăteasa, de-a dreapta Ta (Ps. 44: 9). Iar moștenitoare a numit-o pe Biserică, și nu ca pe una care [deja] a moștenit, ci pentru că ea va moșteni în veacul viitor, ori pentru că totdeauna moștenește și niciodată nu încetează."
Dupa cum vedem versetul 11 din psalmul 44 ce apare in aceasta talcuire spune clar ca imparateasa este mostenitoarea care este Biserica si de fapt, care sunt dreptii ce vor ajunge sa vada raiul.
Stiu ca majoritatea (inclusiv eu in urma cu vreun an am si postat aceasta predica) au folosit ca talcuire la acest psalm o predica a a Sf. Nicolae Velimirovici insa predica nu se refera la tot psalmul 44 ci doar la un singur verset: Toata Slava fiicei imparatului este inauntru.
In aceasta predica Sf. Nicolae Velimirovici spune clar: fiica imparatului este Biserica in primul cuvant si apoi Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu in al doilea cuvant. Tot despre Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu spune ca are haina aurita si preainfrumusetata referindu-se la virtutile ei care sunt haina aurita.
De aici toti (inclusiv eu la momentul de atunci) am tras concluzia ca Maica Domnului ar fi si imparateasa. Insa cuvintele Sf. Nicolae Velimirovici sunt cat se poate de clare, haina sufletului Fecioarei Maria este aurita si preainfrumusetata ceea ce arata toate virtutile minunate ce sunt tesute in sufletul ei si nicidecum ca ar fi Imparateasa.
"Fecioria, blîndețea, milostivirea, sfințenia, evlavia, supunerea desăvîrșită față de voia lui Dumnezeu, și toate celelalte virtuți, au fost ca niște alesături cusute cu fir scump pe această haină aurită." Ista nu inseamna ca trebuie sa o identificam cu Imparateasa care este clar Biserica lui Dumnezeu.
Asadar Mireasa Tatalui este Biserica lui Dumnezeu, adica toti dreptii care poarta haina aurita si preainfrumusetata ce semnifica virtutile sufletului cu care pasesc in fata Tatalui.
Acum cum de Biserica lui Dumnezeu este si Imparateasa si Fiica imparatului foarte simplu: imparateasa dupa judecata si fiica in acest veac. Fiica in acest veac conform Sf. Nicolae Velimirovici
"Biserica lui Dumnezeu este fiica împăratului. Oricît de săracă și de lipsită de farmec ar putea ea părea celor care o privesc cu ochiul trupesc, din afară, oricît de prigonită sau de umilită, ea este plină de strălucire regală și de frumusețea dinlăuntru."
si imparateasa dupa judecata cand sade de-a dreapta conform Sf. Nicodim Aghioratul, Ps. 44.