View Single Post
  #106  
Vechi 29.12.2012, 15:07:40
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de lore86 Vezi mesajul
Catalin, ai deptate, dar nu generaliza.Pt ca daca generalizezi, gresesti.Uite, iti aduc inainte un citat dintr-o discutie intr Domnul si ucenicii Sai:
Și ucenicii Săi L-au întrebat, zicând: „Învățătorule, cine a păcătuit, el, sau părinții lui, de s'a născut orb?“
3 Iisus a răspuns: „Nici el n'a păcătuit, nici părinții lui, ci pentru ca'ntru el să se arate lucrurile lui Dumnezeu.
Vedem asadar ca motivele suferintei umane sunt multiple: pacatele proprii, pacatele parintilor(sau ale inaintasilor) sau prilej ptr savarsirea unor minuni ale Domnului.
Abia acum inteleg la ce se referea Cristi. Ai perfecta dreptate, doar ca eu nu ma refeream la boala, probabil nu am folost cuvantul adecvat. Ma refeream la ce scria si Eugen in topicul sau si in mesajul meu de la acel topic: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=58 Pentru ca dadeam explicatia pentru userul catolic care intreba de ce exista Iadul, fraza respectiva era legata de propozitia dinainte: Se poate observa ca, spre deosebire de teologia vestica, la noi cauza problemelor nu sunt efectul pedepsei vazute din punct de vedere juridic.
Si ma gandeam in primul rand la caderea lui Adam si despartirea noastra de Dumnezeu. Nu ma gandeam la "suferinta" in sensul bolii.
Citez din ce am spunea preotul fost iudeu: "În contrast cu această doctrină juridică a Căderii, Ortodoxia susține că atunci când Dumnezeu i-a spus lui Adam că va muri dacă va mânca fructul oprit, a fost o simplă declarație de fapt. Domnul spunea de fapt: „Dacă te îndepărtezi de Mine, singurul izvor al vieții, atunci moartea te va birui
"Este trist faptul că unii creștini ajung să aibă această concepție despre Treime: Dumnezeu-Tatăl este văzut drept un personaj total inaccesibil specific Vechiului Testament, vechi-de-zile, cu o barbă albă lungă – fioros, dur, răzbunător și lipsit de compătimire. El este Dumnezeul dreptății și al judecății, precum zeul viking Odin care trimite trăsnete asupra oamenilor firavi, fragili, muritori. În contrast cu acesta, Iisus Hristos este considerat drept Mielul lui Dumnezeu, iubitor, plin de compasiune, blând, Care, în calitate de Fiu caută să-L îmblânzească pe Tatăl Său mânios. Duhul Sfânt este acea Persoană ciudată și prin urmare El nu este băgat în seamă.
Spre deosebire de această viziune, învățătura Ortodoxiei despre Cădere este centrată pe starea noastră, sau condiția noastră, în loc să fie axată pe o lege încălcată sau pe mânia îndreptățită a lui Dumnezeu.

În cei optsprezece ani ai mei ca protestant ajunsesem să văd mântuirea ca fiind ființa noastră salvată de la urgia lui Dumnezeu și din iadul pe care El îl crease pentru cei pierduți. Practic, mântuirea nu însemna decât să eviți iadul și să mergi în rai. Acum, ca ortodox, eram învățat că mântuirea înseamnă a fi salvat nu de la urgia lui Dumnezeu, ci din puterea celor trei mari dușmani: păcatul, moartea și diavolul. "
Reply With Quote