Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu
atrag atentia ca evolutionismul contrazice flagrant Adevarurile de Credinta Crestine.
|
Consider opinia dvs ca find tendetioasa si insidioasa.
Creationismul evolutionist teist sustine hristocentrismul creatiei.
Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu
Lasam la o parte faptul ca evolutionismul il prezinta pe Dumnezeu ca pe un neputincios care invata din eroare si care pentru a crea lumea a introdus moartea
|
Bineinteles ca nu este asa.
Creationismul evolutionist teist mentine taina cauzei creatiei, taina proniei Dumnezeiesti, taina creatiei omului, taina intruparii Logosutlui, taina invierii Mantuitorului... Sfintele Taine ale Bisericii.
Dumnezeu este mai iubitor si mai Adevarat decat orice explicatie pseudo-stiintifica creationista, nevoia duhovniceaca hristocentrica este mai acuta conform creationismu evolutionist tesit.
Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu
Problema de fapt este ca evolutionismul abandoneaza in fapt ideea unui Dumnezeu Atotputernic care poate crea tot universul intr-o secunda sau in sapte zile.
|
Afirmatia aceasta este eronata intrucat puterea lui Dumnezeu nu se "masoara" in modul de creatie ci in harul lui Dumnezeu necreat (omogen si eterogen).
Creationismul evolutionist teist nu sustine o idee de Dumnezeu ci un un Dumnezeu Personal (Sfanta Treime) caci "Dumnezeu poate toate cate vrea dar nu vrea toate cate poate, caci poate distruge pamantul dar nu vrea" (Sfantul Ioan Damaschin - Dogmatica)
Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu
Evolutionismul teist, mai ales, pleaca de la premisa ca Sfintii Parinti nu au fost chiar sfinti, intrucat au fost lipsiti de intelepciunea Duhului Sfant. Noi stim insa ca ei n-au fost asa, ba din contra. Lucrarea Duhului Sfant cu ei a fost atat de puternica incat au ajuns la inaltimea teologica a Apostolilor, e evident. Sa spui ca pe ei Duhul Sfant i-a abandonat tocmai in aceasta problema atat de importanta inseamna sa le negi sfintenia.
|
Asertiunea aceata este tendetioasa si insidioasa, incercand sa induca o imagine peiorativa inadecvata creationismului evolutionist teist.
Sfintii Parinti au scris paradigmatic, fara pretentii de eshaustivitate si infailibilitate in ceea ce priveste cosmologia, intrucat modul in care functioneaza universul nu face parte din dogmatica, ci doar in invatatura Bisericii.
Reamintesc cosmologia si antropologia Sfantului Luca al Crimeii care in asentimentul Sfintilor Parinti, urmand metodologia lor, confera paradigmei stiintifice actuale un sens existential hristocentric.
Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu
Si daca abandonam Facerea pentru ca nu ne place cum incepe (nu concorda cu conceptia vremii noastre), daca abandonam pe Sfintii Parinti pentru ca erau "retrograzi" sau "neintelepti" dupa intelepciunea actuala, vom constata ca am abandonat Biserica.
|
Consider ca punctul dvs de vedere este inadecvat, intrucat Sfintii Parinti nu pot fi analizati stiintific din prisma paradigmei stiintifice actuale.
Sfintenia lor, hristificarea lor este inechivoca.
Scrierile cosmologice ale Sfintilor Parinti nu trebuie rupte de conteztul social, cultural, teologic si filozofic al epocii in care au trait, intucat din acel punt de vedere au scris, pentru a raspunde nevoilor teologice cosmologice din vremea lor.
Doamne ajuta.