Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Art 335 din CP se vorbeste despre lovirea superiorului:
Acuma, parca vad ca spuneti: dom'le, astea sunt fapte savarsite de militari. Despre ce militari vorbesti dumneata, ca eu vorbesc despre oameni obisnuiti.
|
Ați intuit corect
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
La asemenea obiectie, as putea sa raspund in multe feluri. Ma limitez la cel mai teologic. Chiar asta suntem: militari. Starea in care ne aflam este stare de razboi. Suntem Ecclesia Militans. Starea de pace nu e din lumea aceasta, chiar daca, de multe ori, crestinii primesc arvuna ei inca de aici.
|
I agree to disagree. Nu suntem militari. Suntem fii ai lui Dumnezeu. Un Dumnezeu adevărat, un Dumnezeu iubitor, un Tată iubitor, nu își va trimite fii la război, riscându-le viața eternă, nu atâta timp cât Îi stă în puteri să câștige războiul de unul singur, văzând faptul că e atotputernic.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Dar, tocmai fiindca ne iubeste, fiindca ne vrea egali ai Sai, impartasindu-I sfintenia ("Fiti sfinti, ca Eu sunt sfant!) Dumnezeu sufera.
|
Din și pentru că ființa creată, deci ontologic finită, îl rănește finit, Dumnezeu suferă infinit ? În esență, asta îmi amintește de reacția părinților care îi tratează pe copii de trei ani ca pe niște adulți:
"tu nu înțelegi că tati e obosit după o zi de lucru și nu are chef de joacă ?!" Nu, copilul nu înțelege !!! Și nici nu este rațional sau NORMAL să-i pretindem să înțeleagă.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
El este lezat de pacatele noastre mai mult decat in sens figurat. Este lezat in sensul cel mai propriu. Daca nu am fi fost pacatosi, nu ar fi fost nicio nevoie ca sa sufere la modul cel mai propriu. Sa ne gandim numai la suferinta Lui din seara cand a fost arestat. Atunci, El a suferit sudoratia hemoragica, fenomen fiziologic extrem, cauzat de o teribila suferinta psihica. El a intrevazut atunci pacatele oamenilor. Trecute, prezente si viitoare. Iar o picatura din sudoarea sangerie a Domnului este din cauza mea: exact din cauza ca eu m-am culcat cu logodnica mea. Prin acest lucru, desi ma aflu in viitor fata de toate aceste intamplari, am fost spiritual prezent in piata din Ierusalim, strigandu-i guvernatorului roman: "Rastigneste-L ! Rastigneste-L !". Am cerut si eu ca sangele Lui sa fie asupra mea, cum sa ma mai mir ca destinatia mea fireasca este "iezerul de foc" ?
|
Ăsta e un argument pe care pot să-l înțeleg. Dar:
Necesitatea jertfei Mântuitorului, în formă umană, decurge în mod necesar din imposibilitatea divinității de a ierta păcatele creaturii în altă manieră.
"Singura modalitate în care este posibil ca eu să vă iert păcatele este să mă încarnez și să sufăr, la modul propriu". De ce singura ?! Ce era așa de greu să spună: sunteți iertați ?! Cu atât mai mult cu cât suntem (dup cum singur ați recunoscut) ontologic inferiori. Eu, ca să iert păcatele furnicilor care mi-au mâncat din orez, aș prefera să.. le iert pur și simplu, fără să mă transform în furnică, care să fie canibalizată de alte furnici, pentru ca secole după aceea să le reproșez urmașelor furnicii că nu îmi apreciază sacrificiul).
Eu sunt tată de copil. Când îmi iert fiul pentru că a făcu o porcărie, îl iert pur și simplu. Necondiționat. Sunt mai presus sau mai prejos de divinitate ?
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Dar ca sa primim o rasplata infinita pentru o perioada finita de efort din partea noastra, asta nu este o aberatie ?
|
Domnule Dragomir, cu tot respectul, ceea ce ați scris mai sus este doar o formă mai elevată, și întoarsă pe dos, a raționamentului popular "eu te-am făcut, eu te omor".
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Adevarul este ca ma ingrijorati. M-ar bucura sa imi promiteti ca veti discuta aceste lucruri cu preotul dv, fiindca gasesc absolut normal sa nu aveti prea mare incredere in mine, un "crestin de Duminica".
|
Am discutat aceste probleme cu mine și cu Dumnezeu. Pentru liniștea dumneavoastră. vă asigur că El (și Ea) mi-au dat dreptate.
Nu vă acuz și nu vă suspectez de nimic, cu atât mai puțin că ați fi un "creștin de Duminică", dimpotrivă, sunt ferm convins că Dumnezeu vă arată ceea ce este necesar pentru mântuirea dumneavoastră.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Continuand logica ultimului dv paragraf citat mai sus, orice pacat devine ceva foarte usor. O usoara indispozitie a sufletului. Fiindca orice pacat ar presupune "responsabilitate finita", cum sa primeasca "pedeapsa infinita" ?
|
[/quote]
Falsă dihotomie. Nu orice păcat este "foarte ușor". Unele presupun o pedeapsă, sau consecință, mai ușoară, altele o consecință mai gravă. Nicinul, însă, atâta timp cât nu implică o "responsabilitate infinită", nu poate implica o "consecință infinită", cel puțin nu în viziunea unei divinități care are vreo legtură cu conceptul uman de "echitate".
Pentru o divinitate care își arogă noțiunile și conceptele de iertare, și paternitate, ideea de iertare infinită corelată cu o transgresiune finită are o logică.
Pentru o divinitate care pretinde și actualizează o pedeapsă infinită pentru o transgresiune finită a unei ființe finite, noțiunea de paternitate își pierde orice logică.
Dumnezeul biblic fie nu este Dumnezeu, fie nu este Tată.