Citat:
În prealabil postat de sophia
Exact, vreau sa inteleg ce anume insemna "nu esti de-a noastra".
Bun, acum presupunem ca era botezata. Atunci nu era totusi eretica.
Si ce rost mai are povestirea.
Discutia acolo era despre eretici, iar Sever si cu femeia asta erau considerati eretici.
Si daca femeia era botezata crestin, de ce nu se putea ruga acolo?
Cum adica se ruga numai cu buzele?
S-ar putea ca atunci la un loc s-o fi si botezat si impartasit. Atunci ar fi clar.
Dar ma intreb din nou: Iisus nu a alungat pe nimeni. Oamenii veneau la ei cu credinta. Inca nu aparuse nici Sfanta Euharistie si nu stiu nici daca erau botezati. Dar ei credeau, simteau. Si asta ii ajuta.
|
In povestire era si raspunsul: "Prin aceste cuvinte a cunoscut ca este impiedicata sa intre, pentru ca este eretica."
Nu stiu ce importanta au aceste mici amanunte. Erezia a aparut in Biserica, nu a fost la inceput o schisma (nici nu cred ca a existat o schisma din aceasta cauza). Asadar acea femeie fusese botezata in Biserica, dar adoptase apoi invatatura lui Sever. In primul mileniu nu exista conceptia ca pot fi mai multe biserici, asta a aparut mai tarziu la protestanti. Era doar o Biserica.
Chiar si un ortodox poate sa creada intr-o invatatura gresita, o erezie.
In aceasta povestire vedem de fapt un mare ajutor dat acelei femei, o minune, alti eretici nu aveau parte de astfel de minuni.