Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Sunt in asentimentul tau dnule Pelerin spre Rasarit.
Consider ca de genetica (arborele filogenetic, evolutia speciilor...) trebuie sa se teama doar cei care considera ca omul e doar "un morman de celule" (adica numai trup), si cei care cosidera sufletul uman conform conceptiei platonice (o substanta fundamental diferita de cea materiala...).
Din punct de vedere trupeste omul nu este cel mai "performant", vazul vulturului, mirosul ursului, echilibrul maimutei, ecolocatia definului sunt elocvente in acest sens... insa Logosul s-a intrupat in om asa cum era omul cazut... pentru ca pe om sa il indumnezeiasca.
Conceptia iudaica despre suflet fundamental diferita de cea platonica. Astfel iudaismul si crestinismul ortodox afirma ca omul este trup si suflet (si nu din trup si din suflet), adica un intreg prisho-somatica, in legatura idisolubila, reciproc interdependet.
Sunt de parere ca niciodata stiinta (stiintele pozitive, epistemologia) nu va putea spune ce ne face oameni, care este cauza constiintei, a liberului arbitru... pentru ca ceea ce ne face oameni tine de domeniul duhovnicesc, metafizic, tainic... iar in ortodoxie tainele nu pot fi explicate in limbaj omenesc filozofic, stiintific ci tainele se traiesc si se inteleg duhovniceste prin vedere (cognitie) duhovniceasca (I Cor cap 2)
Asadar consider ca un crestin ortodox trebuie sa inteleaga hristocentrismul existentei (univers, atropologic, duhovnicesc) si se nu se poticneasca in cele materiale. Omul este chip al lui Hristos Iisus si viata noastra este in Biserica, iar imbisericirea incepe la Taina Sfantului Botez si se desavarseste la Sfanta Euharistie.
Scopul vietii noastre, conform Sfintilor Parinti este dobandirea harului Duhului Sfant (hristificarea, mantuirea... sfintenia) si acela de a ne teme ca fiziologic suntem din pamant, iar trupeste suntem asemenea animalelor (caci din pamant sunt trupurile atat al omului cat si al animalelor si din punct de vedere fiziologic, al vietii biologice nu este diferenta intre om si animale, ci doar din punct de vedere al vietii duhovnicesti specifice exclusiv omului).
De aceea Sfintii Parinti folosec exprezia "omul este animal indumnezeit".
Doamne ajuta.
Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos spe a face voia LUI si nu pe a noastra.
|
Am remarcat repetitivitatea frazelor domniei voastre si vad un sant adanc undeva pe la mijlocul mesajului de care nu stiu cum am trecut pana acum... Initial vorbiti complet in opozitie cu ORICE sfant (afara de Sf. Luca al Crimeei....), iar apoi treceti subit la predici filocalice despre "hristificare, mantuire...sfintenie".
1. Cunoasteti vreun sfant evolutionist?
2. Cunoasteti contra-argumentele genetice anti-evolutioniste?
3. Cunoasteti (si in cazul acesta poate ma si invatati) cum se dobandeste HARUL??
4. Cum lucrati dumneavoastra mantuirea? Rogu-va, faceti-va pilda atata timp cat propovaduiti ceva! Altminteri mare osanda isi iau invatatorii sau nu stiti:
Iacov, cap 3:
"1.Nu vă faceți voi mulți învățători, frații mei, știind că (noi, învățătorii) mai mare osândă vom lua.
2.Pentru că toți greșim în multe chipuri; dacă nu greșește cineva în cuvânt, acela este bărbat desăvârșit, în stare să înfrâneze și tot trupul."
Oare Sfintii Parinti au gresit in cuvant (invatatura)? Atunci cum de si-au "infranat tot trupul", atunci cum de s-au sfintit??
Daca oamenii de stiinta au adevar in cuvantul lor, atunci cum de nu sunt in stare sa-si infraneze pornirile, cum de nu sunt si sfinti?
Si voi mai reveni cu ceva ce nu ati binevoit sa-mi explicati:
Matei, cap.7:
15. Feriți-vă de proorocii mincinoși, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori.
16. După roadele lor îi veți cunoaște. Au doară culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini?
17. Așa că orice pom bun face roade bune, iar pomul rău face roade rele.
18. Nu poate pom bun să facă roade rele, nici pom rău să facă roade bune.
19. Iar orice pom care nu face roadă bună se taie și se aruncă în foc.
20. De aceea, după roadele lor îi veți cunoaște.
Si iarasi:
I Timotei, cap 6:
20. O, Timotei, păzește comoara ce ți s-a încredințat, depărtându-te de vorbirile deșarte și lumești și de împotrivirile științei mincinoase,
21. Pe care unii, mărturisind-o, au rătăcit de la credință. Harul fie cu tine! Amin.
Explicati-mi, cum de pomii rai au scos atatea roade bune? Cum de pomii buni (Serafim Rose, Arsenie Boca, Paisie Aghioritul, Gheron Iosif, Nicodim Aghioritul, Teofan Zavoratul, s.a.m.d.) au scos roade rele, propovaduind impotriva adevarului?
INSIST sa nu-mi mai fie banati camarazii in favoarea unor persoane care se prezinta pe post de robot, repetand mecanic aceeasi argumentatie seaca si neconsistenta si evitand continuu argumentatia celorlalti. Prea putin conteaza asentimentul unora ca acestia, ba chiar il consider "de umplutura".