Citat:
În prealabil postat de laurastifter
În acest mod, practic, atât medicul, cât și pacientul pot avea conștiința împăcată: medicul a salvat viața celui care i-a fost încredințat în grijă (aceasta-i este misiunea), iar pacientul, neștiind că i s-a făcut transfuzie, n-are motive de a se considera trădător al propriilor convingeri, ci poate avea conștiința liniștită.
|
Problema cu constiinta impacata cand esti mintit are picioare scurte: in orice moment al vietii sale, pacientul va putea cere in instanta protocolul sau procedura medicala dupa care a decurs operatia sa. Si va afla, cu siguranta, ca i s-a facut transfuzie.
Citat:
În prealabil postat de laurastifter
Pe de altă parte, se pune întrebarea: este moral să-i încalci unei persoane libertatea de conștiință/religioasă, chiar și pentru a-i face bine? Desigur, răspunsul este negativ. Totuși, dacă medicul ar fi lăsat pacienta să moară pentru a-i respecta libertatea religioasă, atunci... atunci ar fi fost limitată libertatea de conștiință a medicului pentru că și el avea anumite principii morale clare și depusese un jurământ. Așadar, legislația ar trebui să apere libertatea de conștiință a medicilor (a căror datorie este aceea de a-și salva pacienții), sau sau a pacienților din organizația Martorilor lui Iehova care preferă să moară decât să accepte procedura medicală în cauză?
În opinia mea, logic și corect din punct de vedere moral ar fi ca legislația să-i favorizeze, în acest caz, pe medici pentru că, în caz contrar, ei ar fi constrânși să acționeze contrar propriilor convingeri și să-și lase pacienții să moară. În schimb, martorii pot găsi o altă soluție pentru a-și proteja libertatea religioasă (de exemplu, să nu meargă la spital în cazurile în care afecțiunile lor necesită transfuzii). Așadar, sunt de acord cu dvs în privința ideii că medicul a acționat corect salvând viața pacientei chiar și în potriva voinței ei - de fapt, ea, în momentul în care i s-a făcut transfuzia, era inconștientă, așadar nu i se mai putea cere acordul.
|
Cam multe contraziceri in postarea ta de mai-sus.
Situatia este similara - pastrand proportiile, bineinteles - cu cea a cersetorilor: le dai bani incurajand cersitul si fiind sigur ca banii ajung la maharul de la coltul strazii sau nu-i dai bani, dar in acest caz te mustra mila pentru el. E o cale de mijloc: ii cumperi o paine sau un covrig din care esti sigur ca va manca.
Vezi, asa cum privesti situatia aceasta medicala, primul sentiment este de constrangere: te simti coplesita din toate partile si nu mai vezi cale de iesire. Dar trebuie sa simti si raspunderea familiei tale, a intretinerii copiilor tai.
INTOTDEAUNA ESTE O CALE DE SCAPARE.
Sotia mea este farmacista; si ea a depus juramantul. Dar care juramant este mai mare? Cel al respectarii constiintei iehovistului sau juramantul lui Hippocrate?
Crede-ma, daca iehovistul nu doreste sa accepte metodele medicale pentru a-si salva viata,
RASPUNDEREA ESTE NUMAI SI NUMAI A LUI. Crestinismul tau se manifesta
pana la vointa omului. Daca omul nu vrea sa-l vindeci,
ESTE IMORAL SA-L VINDECI IMPOTRIVA VOINTEI LUI. In acest sens sunt si canoane ortodoxe conform carora, daca vreun preot sau episcop boteaza un om impotriva vointei lui,
se cateriseste. Dupa mine lucrurile sunt foarte clare: daca in timpul operatiei procedura implica transfuzia de sange, eu unul nu as face-o. In schimb, as incerca pe cat posibil sa-l tin in viata - din cate stiu operatia poate fi oprita la primele sangerari in exces care vor duce la pierderi fatale de sange -, ca mai apoi pacientul sa se trezeasca si sa-i explici cum au decurs lucrurile. Mai devreme sau mai tarziu el tot se va interesa cum a decurs operatia lui si va afla, asta-i sigur. Si tu vei ramane pe drumuri, si poate nu vei mai avea cu ce sa-ti educi copiii, care poate vor dori sa-si urmeze mama si sa se faca medici si sa salveze alte si alte vieti. Si toate nenorocirile din cauza unui ipocrit de iehovist, care vine la tine sa-l salvezi, dar care nu accepta procedurile medicale standard.
Si crede-ma,
nu calci juramantul lui Hippocrate, pentru ca juramantul te obliga in momentul in care pacientul ti se preda tie spre vindecare, are deplina incredere in tine si in metodele tale ca il poti salva: da, in acest caz poti fi trasa la raspundere daca nu ai urmat acele proceduri standard. Dar daca pacientul doreste sa-l vindeci, dar obstructioneaza in mod voit actul medical, crede-ma, nu mai raspunzi pe deplin de esecul vindecarii.