View Single Post
  #6  
Vechi 25.10.2007, 09:37:36
cod_gabriel cod_gabriel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.04.2007
Mesaje: 339
Implicit

Desi mi s-a parut ca acest topic a fost introdus intr-o maniera cam autoelogioasa, totusi e bine ca a ridicat cineva si problema furtului. Pe mine cel putin m-a ajutat.
De ceva timp, de cand citesc mult pe astfel de site-uri (in principal acesta si sfaturiortodoxe.com) dar si alte surse pe teme crestine, simteam ca ceva ma deranjeaza, ceva lipseste, si nu reuseam sa-mi definesc mie insumi ce anume imi provoca starea de insatisfactie. Abia acum am inteles.
Absolut toate sursele crestine pe care le-am citit, indiferent ca sunt scrieri ale sfintilor, teologilor sau simple articole, se concentreaza excesiv, chiar abuziv as spune, asupra vietii personale si de familie a individului, mai ales asupra vietii sexuale, din pacate. In toate scrierile, se pare ca nu e nimic mai important printre problemele contemporane decat malahia, precurvia, homosexualitatea si alte asemenea - toate cu tenta sexuala.
De ce?
Unde este furtul? Unde este violenta? Unde este alcoolismul? Unde este violenta aproape generalizata din mult-cantata familie traditionala romaneasca, in care era ceva obisnuit violenta impotriva femeii, mai ales la tara?
Cate articole de aici vorbesc despre bataile suferite de femei de la sotii pe care i-au luat la biserica, in fata lui Dumnezeu, si cate despre malahie, sexul premarital, traiul in afara casatoriei, etc.?
E mai bine sa-ti iei sotia la biserica si dupa aia s-o zvinti in bataie, sau sa nu te insori la biserica, dar sa-ti tratezi sotia cu dragoste si respect?
Ne intrebam de unde toleranta impotriva furtului?
Iata de unde:
Cel ce a furat si singur a spus fapta sa, după ce va înapoia cele furate, 1 an să nu se împărtăsească; iar dacă a fost descoperit de altii, 2 ani să nu se împârtăsească si să înapoieze cele furate sau costul lor, dacă nu le mai are.

Dacă cineva va curvi cu mama logodnicei lui sau cu o altă rudă a ei, acea căsătorie se opreste.
Cel ce a facut malahie (Onania), 40 de zile să mănânce hrană uscată si să facă câte o sută de mătănii pe zi, si cu mare căintă în suflet hotărându-se de a nu mai gresi; se poate împărtăsi cu Sfintele Taine. Dacă nu îndeplineste canonul arătat mai sus, 1 an să nu se împărtăsească.

Deci, biata malahie sau sexul extramarital sunt la fel de grave ca furtul!
Preacurvarii (Cei căsătoriti, desfrânând cu persoane străine căsătorite se numesc preacurvari.) , homosexualii (Homosexuali se numesc aceia care desfrânează anal bărbat cu bărbat sau bărbatul cu sotia lui desfrânând in chipul arătat mai sus.), cei care se împreună cu dobitoacele, cei ce se împreună cu femeile lor peste fire (împreunarea peste fire este atunci când bărbatul sau o femeie îsi fac demonica plăcere sarutându-se unde nu trebuie.), 15 ani să nu se împărtăsească.
Aberatiile sexuale, care de fapt fac rau in primul rand celor care le practica, sunt MULT, MULT mai grave decat un biet furt, acolo ...
Ba chiar avortul spontan e crima la fel de grava ca un furt marturisit, fiin egale in privinta canonului!
Spre stupoarea mea, bataia, loviturile, nu sunt deloc sanctionate, nici nu sunt pe lista pacatelor.
Ma gandesc ca s-ar putea ca aceasta toleranta fata de aceste lucruri pe care codul penal le sanctioneaza, se explica si prin invatatura lui Isus:
Celui ce te lovește peste obraz, întoarce-i și pe celălalt; pe cel ce-ți ia haina, nu-l împiedica să-ți ia și cămașa;
E adevarat, aceasta este reteta civilizatiei si non-violentei. Dar asta nu inseamna ca cel ce te loveste sau cel ce iti ia haina, nu sunt de condamnat.
Mi-ar place sa vad mai multa preocupare din partea bisericii si a teologilor pentru acesti viermi care mananca societatea noastra mult mai rau decat curvia, malahia sau homosexualitatea: furtul (indiferent sub ce forma), violenta, si in general pacatele impotriva celor din jur.
Reply With Quote