Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia
- ce parere aveti de ideea creatiei continue? Repet, NU "God-aided evolution", NU evolutionism cu miros de tamaie. Ca sa fiu clar, dau un citat din Cineva Care ne priveste pe toti, pana in rarunchi, inclusiv in acest moment: "Tatal Meu lucreaza, si Eu deasemenea lucrez". Cum interpretati versetul, din perspectiva procesului de "tinere in fiinta de catre Dumnezeu" si devenire a Universului, viu si neviu?
Va multumesc,
Cu respect.
|
Ceea ce amintesti este pronia Dumnezeiasca:
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...sca-80553.html
Domnul a terminat creatia in ziua a sasea, dar se ingrijeste necontenit de ceea ce a creat. De aceea nu mai face nici ingeri sau altceva, desi ar putea. Aceasta pentru ca Domnul a facut bune toate de la inceput, cum scrie si in Sfanta Scriptura, a creat si lumea ingerilor si lumea materiala si a dat s legile dupa care sa se guverneze. Adica legile fizice, pe care le gasesc oamenii de stiinta, iar pentru vietati informatia din ADN. Fiecare specie are o anumita informatie stocata in ADN, prin care se reproduce intotdeauna un individ al aceleiasi specii.
In Facerea 2.2 scrie: "Și a sfârșit Dumnezeu în ziua a șasea lucrarea Sa, pe care a făcut-o; iar în ziua a șaptea S-a odihnit de toate lucrurile Sale, pe care le-a făcut."
Adica a terminat toata lucrarea, iar S-a odihnit de toate lucrurile sale are intelesul ca s-a terminat lucrarea, nu ca se odihneste Domnul.
Despre pronie:
"Dumnezeu se ingrijeste de lume. Aceasta lucrare prin care Dumnezeu se ingrijeste de lume se numeste pronie sau providenta. Prin pronie, Dumnezeu pastreaza lumea in totalitatea ei si fiecare lucru si fiinta in parte, le ocroteste si le indreapta spre scopuri bune."
""Dumnezeu, zice Sf. IOAN GURA DE AUR, nu numai ca a adus la lumina zidirea, dar dupa ce a dus-o, o ingrijeste. De zici ingeri, de zici arhangheli, de zici puterile cele de sus, de zici toate cele vazute si nevazute, toate acestea se bucura de pronia Lui. Fara aceasta lucrare, ele se duc, se scurg si pier."