5. Daca  evolutia speciilor dintr-una in alta ar fi un proces  real si continuu  in timp, iar omul s-ar trage dintr-un stramos comun cu  maimuta, atunci  nu mai putem spune ca exista o fire deplina si mereu  aceeasi pentru  toate vietuitoarele de pe pamant, deci nu mai exista o  fire omeneasca  deplina si mereu aceeasi, la toti oamenii si in toate  vremurile, pe care  Dumnezeu Fiul a luat-o pentru mantuirea si  indumnezeirea  noastra. Așadar, acceptarea evoluționismului înseamnă  negarea întrupării  Fiului lui Dumnezeu ca om pentru totdeauna, pentru  ca omul ar insemna  ca are posibilitatea de a se transforma si el in  alta specie, sub  influienta factorilor de mediu. A susține că există  evoluție înseamnă a  nega faptul că Hristos este Dumnezeu și Om deplin.
6. Admitand ca exista o evolutie a speciilor dintr-una in alta, nu se mai poate afirma ca 
"a pus Adam nume tuturor dobitoacelor și tuturor păsărilor cerului și tuturor fiarelor câmpului", asa cum relateaza Sf. Scriptura caci daca evolutia este un proces continuu, atunci Adam nu a pus nume 
tuturor   vietuitoarelor de pe pamant pe care le-a facut Dumnezeu, intrucat ar   mai fi avut sa apara multe alte specii noi din cele deja existente, dupa   moartea lui. Dar lucrul acesta arata iarasi incompatibilitatea   relatarilor din Sf Scriptura fata de teoria evolutiei teiste,  teorie   care imprumuta toate premisele si concluziile din teoria evolutiei   ateiste, cu singura exceptie ca admite un dumnezeu care a initiat si   condus procesul evolutiv, activ si astazi.
7.  De vreme ce adepții evoluționismului teist susțin că zilele  facerii pot  fi interpretate alegoric ca milioane de ani, iar multe  specii de  viețuitoare au dispărut definitiv de la o eră la alta,  înseamnă ca  versetul 26, cap. 1 din textul Facerii este lipsit de temei  în ceea ce  privește înstăpânirea omului peste 
toată creația: 
"Și   a zis Dumnezeu: „Să facem om după chipul și asemănarea Noastră, ca să   stăpânească peste peștii mării și peste păsările cerului și peste   dobitoace și peste tot pământul și peste toate vietățile ce se târăsc pe pământ!“".   Așadar, omul nu a nu a primit în dar pământul, cu tot ceea ce a fost   adus la existență pe el, ca pe ceva nou, întrucât conform teoriei   evoluției, multe specii de animale și păsări au căzut pradă extincției   mai înainte de apariția omului.
8.  Daca zilele facerii ar fi intr-adevar milioane de ani,  inseamna ca  porunca a IV-a din decalog este cu totul lipsita de temei  teologic,  intrucat ziua Domnului de odihna nu ar mai fi o simpla zi, ci  milioane  de ani de "odihna".
Insa Moise  primeste direct de la Dumnezeu cele 10 porunci, dintre care  porunca  respectarii zilei de odihna a Domnului isi are ca temelie  directa ziua   a 7- a de la Facerea lumii:
 "Că în șase zile a făcut  Domnul cerul  și pământul, marea și toate cele ce sunt într-însele, iar  în ziua a  șaptea S-a odihnit. De aceea a binecuvântat Domnul ziua a  șaptea și a  sfințit-o."
Concluzie:  Evolutionismul teist este, din punct de vedere teologic,  calul troian al  teoriei evolutioniste ce incearca sa ascunda ateismul  si relativismul  sub masca unei teologii eretice, iar din punct de  vedere stiintific este  o incercare ridicola de a-L introduce clandestin  pe Dumnezeu, in planul  creatiei.
Sustinatorii  evolutionismului teist nu sunt constienti de faptul ca  toata invatatura  lor despre evolutie isi are radacina in teoria  evolutionismului ateist  (naturalismul), si ca orice lucru care isi are  temelia intr-o minciuna  nu poate fi decat o minciuna cel putin la fel  de mare, oricat ar fi de  poleita cu citate biblice scoase din context.
Iata,  acesta este absurdul celor care vor sa lipeasca minciuna cu  adevarul,  adica filozofia evolutionismului cu adevarul revelat din Sf.  Scriptura.
------------------------------------------------------------------------------------------
[1]   Alexandros Kalomiros, Sfinții Părinți despre originile și destinul   omului și cosmosului, Ed. Deisis, Sibiu, 1998, p. 18. Comentariu:   Kalomiros nu prezintă învățătura Sfinților Părinți, ci încearcă să   argumenteze evoluționismul teist prin interpretarea greșită a scrierilor   Sfinților Părinți.
[2] Ibidem, p. 30.
[3]   Ibidem, p. 40. Comentariu: După părerea lui Kalomiros, acea creatură   tremurătoare (viitorul om), încerca să scape de fiarele sălbatice. De   aici rezultă erezia conform căreia fiarele sălbatice (carnivore) existau   înainte de căderea protopărinților (Adam și Eva); adică Dumnezeu ar fi   rânduit ca animalele să se omoare unele pe altele înainte de căderea   omului în păcat.