De ce trebuie respinsa “Legea Minoritatilor” : continuare
			 
			 
			
		
		
		
			
			
	Citat: 
	
	
		
			
				Prin prevederile sale, proiectul Legii statutului minorităților naționale, va genera cel puțin următoarele consecințe: 
 
a) trecerea “de facto” de la statul național la statul multinațional,  cu toate complicațiile ulterioare și în total dezacord cu istoria  construcției Statului Roman. Printr-un act normativ născut din șantajul  UDMR sunt anulate toate etapele esențiale ale devenirii și construirii  Statului Roman de-a lungul secolelor și de către toate generațiile  poporului român. De cele mai multe ori, aceste etape sunt rezultatul  direct al sutelor de mii de jertfe și sacrificiilor umane făcute de  generațiile anterioare. Cu ce drept actuala generație, pe timp de pace,  spulberă construcția statală națională făurită în 2000 de ani.? 
 
b) Obiectivul principal al proiectului de act legislativ îl  reprezintă obținerea cu orice preț a autonomiei teritoriale pe criterii  etnice a așa-zisului „Ținut Secuiesc”, obiectiv pentru care autonomia  culturală este, după cum nu se sfiesc să o declare, un pas decisiv.  Consecințele nu se vor regăsii doar în județele Covasna, Harghita și  Mureș. Efectele distructive pentru statul național, autoritatea statală,  autoritatea instituțiilor centrale și locale ale statului, modificarea  regimului juridic al cetățenilor aparținând minorităților naționale,  transformate într-un corp omogen, străin, distinct și privilegiat față  de cetățenii români de naționalitate română, se vor produce asupra  Statului Roman în ansamblul său, organizatoric, funcțional și  teritorial. 
 
c) Discriminarea românilor în care aceștia sunt numeric inferiori,  constatată inclusiv prin mai multe hotărâri definitive ale CNCD,  practicată de autoritățile județene și locale din Covasna, Harghita și,  în unele situații Mureș, în condițiile actuale în care aparent, în baza  legislației în vigoare, Statul Român are o minimă autoritate în zonă, se  va adâncii. Inechitățile și discriminarea la care sunt deja supuși cei  cca. 400.000 de românii din “ținutul secuizat”, și care, de facto,  fiind numeric inferiori, suportă toate avatarurile situației de  minoritari, vor lua amploare până la determinarea mai mult sau mai puțin  pașnică de părăsire a județelor Covasna și Harghita, deziderat ce  reiese din  unele discursuri  publice ale liderilor politici și civici  maghiari precum și din presa controlată de aceștia. Într-o atare  situație Statul Român va asista neputincios la un nou genocid  antiromânesc. 
 
Printre aspectele prevăzute în proiectul de lege privind „Statutul minorităților naționale din România” se regăsesc o serie de concepte care, în eventualitatea adoptării legii, ar facilita separatismul pe criteriu etnic, precum: 
 
a) descentralizarea învățământului, într-o formulă care să  permită constituirea unui sistem paralel de învățământ în limba maternă,  scos practic de sub autoritatea statului român. Un rol  important în acest sens îl va avea Consiliul Național al Autonomiei  Culturale – CNAC (autoritate administrativă autonomă), care va avea  puteri discreționare de decizie în ceea ce privește funcționarea  sistemului paralel de învățământ în limba maternă, gestionarea bugetului  și exercitarea controlului financiar; 
 
b) folosirea limbii minorității naționale (scris și oral) în alte  situații decât cele în prezent reglementate constituțional și chiar în  afara Cărții limbilor minoritare sau regionale; 
 
c) autonomia culturală, prin care reprezentanții  minorităților naționale ar urma să capete competențe decizionale în  problemele privind identitatea culturală, lingvistică și religioasă,  prin consiliile alese de către membrii săi. De asemenea, CNAC va aviza numirea conducerii instituțiilor publice de cultură ale minorității naționale. 
 
Proiectul legislativ adoptă un punct de vedere centrat nu pe  individ ci pe colectivități, „comunitățile naționale”, abordare ce  contravine normelor dreptului internațional în materie,  încălcând, totodată, ordinea juridică constituțională și valorile  fundamentale ale statului român. Nicio convenție internațională nu  acordă minorităților etnice dreptul la autonomie sau la autodeterminare.  Normativul european în materie reglementează drepturi pentru persoanele  aparținând minorităților naționale și nu drepturi colective.  Autonomiile teritoriale din câteva state europene au avut la constituire  un cu totul alt izvor și nu pot constitui un model pentru România.  Tirolul de Sud, atât de des invocat, este, spre exemplu, rezultatul unui  tratat de pace încheiat după cel de al doilea război mondial. 
 
Unele dispoziții ale proiectului pot conduce, prin  consecințele lor, la construirea unei realități dominată de existența  separată a minorităților naționale, punctele de legătură dintre acestea  și populația majoritară urmând să fie reduse la minimum.
			
		 | 
	 
	 
 sursa: 
 http://www.forumharghitacovasna.ro/n...minoritati.pdf
http://www.ziaristionline.ro/2011/04...gariei-studiu/
		 
		
		
		
			
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 |