Citat:
În prealabil postat de catalin2
Pe mine nu ma lasa perplex raspunsul tau pentru ca e o conceptie protestanta de care am mai scris de cateva ori. Tu spui acum o dogma protestanta (vezi cum adogmatismul ecumenist e doar o iluzie, de fapt se inlocuiesc dogmele ortodoxe cu unele protestante), ca jerta Mantuitorului s-a rasfrant asupra tuturor oamenilor. Nu acesta e adevarul, ortodoxia nu sustine asa ceva, s-a facut pentru toti oamenii, adica toti oamenii pot beneficia de ea, dar daca ei cred in Hristos si ii urmeaza in Biserica sa. Altfel nu are nicio influenta asupra unui hindus ce ramane hindus.
Te rog nu ma mai judeca prin prisma cocneptiilor tale eronate, tu de fapt ai spus ca ori crede cineva in Iisus ori nu e acelasi lucru, tot acolo vor ajunge. Pot chiar sa se inchine la Shiva, e acelasi lucrur ca si cum s-ar inchina la Dumnezeu. Asta afirmi tu, deci necredinta e de partea ta.
|
Catalin,
Si eu te rog frumos sa nu ma acuzi de lucruri pe care eu nu le-am spus ci doar ti le-ai imaginat tu despre mine. Tie chiar trebuie sa iti explic ca unui copil mic ca sa intelegi, ca altfel nu o scoatem la capat. Fie si asa. Sa il luam pe Catalin si pe un hindus si sa vedem ce se intampla.
Cazul 1: si Catalin si hindusul fac numai gramada de fapte bune, dar Catalin e ortodox in timp ce hindusul nu a auzit niciodata de Hristos asa ca ramane hindus toata viata Lui. Peste n ani ambii mor. Catalin trece de la moarte la viata in Imparatie in timp ce hindusul
NU pentru ca nu L-a cunoscut pe Hristos iar in Imparatie se ajunge doar prin Hristos. Si traieste Catalin fericit in Imparatie mii de ani alaturi de Hristos pana cand lumea aceasta ia sfarsit si vine Judecata Domnului cand toti oamenii morti invie in trup. Catalin isi primeste trupul si impreuna cu Hristos (si cu ceilalti sfinti) ii judeca pe ceilalti, deci si pe hindus. Dupa ce criterii il judeca pe hindusul nostru? Dupa faptele din Matei 25, fapte pe care hindusul le-a facut toata viata lui. Ca atare, Hristos ii spune hindusului: treci la dreapta Mea ca flamand am fost si mi-ai dat sa mananc, gol am fost si m-ai imbracat etc. Deci cum ajunge IN SFARSIT hindusul nostru in Imparatie?
prin Hristos!! In sfarsit L-a cunoscut ca si talharul pe cruce! Au ajuns la aceeasi finalitate Catalin si hindusul? Nici poveste pentru ca unul a trait mii de ani in Cer alaturi de Domnul si a judecat in timp ce celalat a trait mii de ani in suferinta si a fost judecat. Iar dupa Judecata Domnul face ca in parabola cu talantii, pe slugile credincioase le pune peste ceilalti, deci nici poveste sa fie toti la fel.
Cazul 2: Catalin este plin de patimi iar hindusul este plin de fapte bune. Ambii mor dupa n ani. Catalin nu intra in Imparatie din cauza patimilor, dar nici hindusul din cauza necunoasterii lui Iisus. Si asa petrec ambii mii de ani de suferinta pana cand acest pamant i-a sfarsit, mortii invie in trup si Domnul impreuna cu sfintii vin la judecata. Ambii sunt judecati: si Catalin si hindusul. Datorita faptelor bune, hindusul trece la dreapta in timp ce Catalin care este plin de patimi si fara fapte bune desi L-a cunoscut pe Hristos si l-a chiar propovaduit, isi aude cuvinte grele: pleaca de la mine cel ce ai lucrat faradelegea! Si astfel Catalin este judecat de hindus pentru ca hindusul a avut fapte bune fara sa-L cunoasca pe Iisus in timp ce Catalin nu a avut desi il cunostea.
Si te las pe tine sa completezi Cazul 3: ambii fara fapte si Cazul 4: Catalin cu fapte si hindusul fara.
Si poate ca observi ca in nici unul din cazuri nu s-a putut mantui nici Catalin si nici hindusul fara Hristos. Si poate observi ca la Judecata hindusul il cunoaste in sfarsit pe Iisus si prin cuvantul Lui "treci la dreapta Mea" se mantuie exact ca si talharul pe cruce: "Astazi vei fi cu mine in Rai".
Si inca o observatie: cele doua cazuri de Mantuire de pagani pe care le repeti obsesional ca fiind exceptionale, sunt cazuri de mantuire INAINTE de Judecata, nu dupa, ori inainte este intr-adevar exceptional daca nu chiar imposibil conform parabolei, sa treaca careva din Iad in Rai. Aici nu se pune in discutie Mantuirea cu totul exceptionala din Iad a sufletului inainte de Judecata ci eu vorbesc despre Mantuire
prin Judecata Domnului a trupului inviat, Judecata care inca nu a venit asa ca nici un sfant nu a putut spune ca nu s-ar fi mantuit necrestinii. Daca au fapte, vor fi mantuiti dar doar prin Domnul care le va Judeca aceste fapte.