Subiect: nunta mixta
View Single Post
  #105  
Vechi 11.08.2012, 20:49:19
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu cunosc dacă în cazul unei căsătorii cu disparitate de cult se aplică privilegiul paulin. Bunul-simț catolic (sensus catholicus), atâta cât am, îmi spune că mai degrabă nu se aplică.

Simpla necredință este diferită de apostazie. Apostazia conține în ea un element activ anticreștin, este un păcat de natură comisivă și nu omisivă, trăsătură pe care simpla necredință nu o are.

Da, fiindcă există indicii că vor folosi rău ceea ce cer. Când riscul reacțiilor adverse îl excede pe cel al efectului salutar, un tratament trebuie refuzat de medic, chiar dacă este cerut de pacient, direct sau prin reprezentanții săi.

Botezul by default al copiilor a apărut abia în societățile creștine. Anterior Edictului de la Milan, Biserica nu practica botezul de rutină al copiilor, dar îi boteza numai în situații când în întreaga familie putea fi văzută o fervoare a trăirii religioase. După apariția societăților creștine, când micuțul provenea din familii cu viață creștină, când catehizarea era universală, școala însăși, ca instituție de toate gradele, fiind creată și condusă de Biserică, se putea considera că există suficiente garanții pentru ca Botezul să fie opțiune by default. Așa cum, în prezent, vaccinarea este opțiune by default (deși nu a fost întotdeauna așa). Dar, pe măsură ce statele recad într-o "multiculturalitate" care seamănă suspect cu păgânismul, este posibil, ba chiar de așteptat, ca Biserica să nu mai considere de la sine înțeles că orice copil provenind dintr-o familie formal creștină și care cere botezul oarecum în virtutea inerției, poate fi botezat.


Este greu de crezut, în ziua de azi, când Biserica Catolică și-a îndeplinit misiunea de a "merge și învăța popoarele" că mai există cineva care nu a auzit vreodată de Isus. Dar, situația s-ar putea schimba, după cum am arătat mai sus.


Nu este necesară siguranța. Sunt necesare: cererea de a fi botezat, lepădarea și promisiunile, indicii că va fi crescut în Cristos.



Nimeni nu poate fi apostat fără voia lui. Părinții apostatului au vrut să crească în Cristos și l-au învățat credința. Cristos i-a oferit darul de neprețuit al Botezului, de care atâția infideli nu au beneficiat. Dar apostatul a rejectat voința părinților spre binele lui și a rejectat darul lui Dumnezeu. De aceea, dacă va muri în această stare, va fi în moarte, timp de o eternitate, așa cum a fost în viață: va trăi despărțit de Dumnezeu, suferind damnarea perpetuă.


Vaccinul este Botezul. Confirmarea este rapelul.
Catolicii de tradiție apuseană pun accentul pe caracterul de îmbisericire al Confirmării, pe latura eclezială a ei. De aceea, episcopul locului este cel care administrează Mirul. Materia diferită, apa în cazul Botezului, uleiul în cazul Mirului, ne sugerează că într-un caz este vorba de renaștere, în celălalt de întărire a tânărului gladiator în vederea luptelor care se anunță. Toate la vremea lor.

Botezul are caracter salvific independent de Împărtășanie. Noi credem că toți copiii botezați, dacă mor înainte de vârsta înțelegerii, ajung la fericirea supranaturală a viziunii beatifice, deoarece nu au păcate personale grave, iar păcatul ancestral le-a fost șters de Botez.

De fapt, numai Botezul și Pocăința, dar nu Împărtășania, au caracter salvific direct. Împărtășania ajută mult la mântuire prin aceea că ea conferă grație sacramentală, ajutându-l pe împărtășit să nu recadă în păcat. Dar, în clipa în care se prezintă la împărtășanie, acela se află deja, prin Botez sau prin Pocăință, în stare de grație sfințitoare și, dacă moartea îl va surprinde astfel, va fi salvat.
Pentru casatoria cu disparitate de cult este interesant raspunsul dvs. pentru ca este exact situatia la care se ajunge daca din doi pagani casatoriti, unul se boteaza. Sau nu?

Ce intelegeti prin "simpla necredinta"? Eu vorbeam de cei botezati dar care au fost atei toata viata. Dvs. ati spus ca sunt apostati. Iar eu tocmai asta am vrut sa va demonstrez ca intre un ateu cu botez si promisiuni facute de altii si unul la fel de ateu dar nebotezat nu-i absolut nici o diferenta, ambii sunt necredinciosi. Singura diferenta este intre unul care habar nu are de Iisus, indiferent ca botezat sau nu, si unul care a fost informat despre ce este vorba si a refuzat, sau unul care a fost credincios si apoi a renuntat.


Riscul reactiilor adverse in cazul unui botezat, interesant, deci are reactii adverse cu riscuri mari. Cum de oamenii nu sunt informati despre riscuri ca sa decida in cunostinta de cauza pentru copiii lor? Nu prea seamana cu practica medicala, in tarile unde ea se practica cum trebuie, parintii sunt informati inclusiv despre vaccinuri de posibilele reactii adverse...
Interesant ceea ce spuneti despre edictul de la Milan. Sunteti sigur ca fervoarea practicii a facut sa apara schimbarea? Personal, consider ca cea mai mare fervoare au avut-o apostolii si martirii primelor secole... Este interesanta posibilitatea pe care o enuntati...

Este greu de crezut pentru un roman, insa mergeti oleaca mai incolo in Europa Occidentala (exceptie Italia) si intrebati oameni pe strada daca stiu cine este Iisus. O sa aveti mari surprize...

Cum nu este necesara siguranta ca un copil botezat va fi credincios in conditiile in care riscurile sunt atat de mari? Eu asta nu pricep, de ce unii copii sunt expusi la astfel de riscuri. Apostatul de care vorbiti nu a rejectat decat o promisiune pe care el personal nu a facut-o niciodata, deci nu-i apartine in nici un fel. Daca un copil are reactii adverse grave dupa administrarea unui vaccin hotarat de altii, nu este intr-un nici un caz el vinovatul...
Necredinciosii care nu au fost botezati niciodata si mor necredinciosi, vor suferi ei damnarea perpetua?

Interesant cum credeti ca un copil se poate salva doar prin Botez, fara Impartasanie. Cum ramane atunci cu faptul ca cel ce nu mananca Trupul Domnului si nu bea sangele Lui nu ajunge in Imparatie? Si daca Mirungerea este doar un rapel, cum de conditioneaza Impartasania care nu se poate face inainte de a primi Mirungerea?
Reply With Quote