Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
În pasajul din Marcu 7 este vorba de acea prevedere (nescripturistică) a abluțiunii obligatorie pentru orice fariseu din vremea lui Hristos. Aceștia îndeplineau un întreg ritual -amuzant pentru noi astăzi- înainte de servirea mesei. Aceștia luau apă cât încăpea într-o coajă de ou și-și ungeau mâinile ("spălarea mâinilor") până la cot. Dacă condițiile climaterice nu permiteau, în loc de apă ei simulau întregul ritual.
|
Adevarat. Insa situatia aceasta a fost doar catalizatorul a ceea ce Iisus urma sa spuna. A fost o extrapolare. Iisus nu delcara totul curat din punct de vedere ritualistic al spalarii mainilor. Caci El nu zice despre maini si ritualul culinar in sine ca nu spurca pe om, ci mancarea in sine. Dovada concluzia care in citatele date de mine exprima clar ideea de mancare ca aliment.
Pe de alta parte revelatia lui Petru este din aceeasi "zona". Dumnezeu spune sa nu numesti necurat ceea ce El face curat. Iisus ce face? Numeste curate toate bucatele.
Iisus nu anuleaza legea. Cum citim si aici
" Să nu credeți că am venit să stric Legea sau Prorocii; am venit nu să stric, ci să împlinesc."
Mai departe : " Căci Hristos este sfârșitul Legii, pentru ca oricine crede în El să poată căpăta neprihănirea."
Si, drept concluzie "Astfel, Legea ne-a fost un îndrumător spre Hristos, ca să fim socotiți neprihăniți prin credință."