View Single Post
  #3  
Vechi 04.08.2012, 11:48:08
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Slava Domnului si Sfintei Sale Biserici si Sfintilor Parinti. Eu nu am facut decat sa trasmit succtint ceea ce invata ei.
Multumesc si eu pentru apreciere si ma bucur ca v-am putut fi de folos. Sa ne aducem aminte in rugaciune unii de altii. Doamne ajuta.


Pacatul cel mai mare pentru fiecare om in parte este pcatul de care nu vrea sa se pocaiasca sincer, pe care nu il martuirseste sincer... si care nu vre sa fie iertat si tamaduit de Hristos.
Acest pacat poate din cele 3 categorii mentionate... ideea e insa simpla: orice pacat aduce moartea duhovniceasca definitiva mai repde sau mai tarziu.

[u]E ca la un meci de box, poti castiga fie "la puncte" fie prin KO. Demonii sunt vicleni... pe ei nu ii intereseaza nurmaul de KO (pacate strigatoare la cer etc) ci numarul de victorii (oameni omortati definitiv duhovniceste)... fie si asa la puncte cand victoria dracoveniilor e "la mustata" cum se zice.


Am recomandat lucrari elocvente in acest sens. Va rog sa le studiati.

Cu aceasta ocazie adaug inca o lucrare, unde este subliniata inechivoc si succint diferenta intre mantuirea in sens tamaduitor (specifica ortodoxiei) si manutirea in sens juridic (specifica romano-catolicismului si protenstanistmulu... si neoprotenstantismului evident).
Ratacirea penticostala - Ed. Vicovia
http://vicovia.ro/index.php?page=sho...mart&Itemid=29

[u]Pe scurt ideea este simpla: sensul juridic implica si o atingere (afectare, lezare) a lui Dumnezeu prin pacatul savarsit de om.
Sensul tamaduitor nu implica nici o afectare a lui Dumnezeu prin pacatul savarsit de om. Omul singur este cel care sufera datorita pacatului, caci pacatul este doar este automutilare, dezumanizare. Indiferent de pacat, de starea de pacatosenie, impatimire, indracire... Dumnezeu ramane meretu prezent langa om, cu aceeai dragoste gata fiind sa il ierte si sa il tamaduiasca pe omul care se pocaieste si se smereste sincer...[/b]


Dvs ati inteles eronat.
Hristos Iisus da mantuirea (iertarea si tamaduirea) gratis (free)... pe tava tuturor celor care doresc pocainta sincera, smerita, adevarata intru dragoste, bazata pe constiinta, atat individuala cat si a Bisericii prin Sfintele Taine si Sfintii Parinti.

Asta afirma atat romano-catolicii cat si protestantii si ortodocsii. Problema este cum intelegem mantuirea?
a) in sens ortodox: "cu firica si cutremur lucrati mantuirea voastra"... intru Hristos Iisus prin harul lui Dumnezeu, toata viata voastra, tinta vietii acesteia fiind dobandirea Duhului Sfant cat mai aproape de deplinatate (indumnezeirea prin har, Tabor, Schimbarea la Fata, Sf. Moise si Sf. Ilie Tesviteanul)
b) in sens protestant: mantuirea este un eveniment in timp, ca un certificat de proprietate.

Ortodoxia spune: "Nu tin post si ma curatesc ca sa merit pe Hristos in Sfintele Taine, Sfanta Impartasanie... ci pentru ca sunt chemat de Hristos la Sfanta Impartasanie, ma curatesc pe mine prin post, rugaciune... ca sa nu supar pe cel ce m-a chemat, ca sa fiu vrednic de chemare, ca sa <<am haina de nunta>>".
Sesnul jurdic poate conduce atat la extrema indulgentelor din romano-catolicism (care au fost eliminate de catre autoritatile ecleziale romano-catolice) cat si la extrema protestanta: "sola fide".

Mai multe detalii aflati in lucrarea mentionata.

"Nu voi M-ati ales pe Mine ci Eu v-am ales pe voi" spune Domnul.

Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
Eugen,

Din cate observ, dvs. vorbiti despre protestanti nu prin prisma celor aflate de dvs. de la ei ci prin prisma a ceea ce spun combatantii lor despre ei, combatanti care la randul lor nu si-au dat osteneala sa ii intrebe si pe protestanti ce cred ei cu adevarat. Eu mi-am dat aceasta osteneala si am vazut ca nu-i deloc cum ati afirmat dvs. aici. Imi pare rau sa va contrazic.
Cat despre partea legata de ortodoxie, iar imi pare rau sa va contrazic, dar ceea ce m-a stresat cel mai mult din cele invatate in BO a fost faptul de a-l rastigni pe Hristos cu fiecare pacat facut, deci eu eram unul din calaii Sai care Il face si acum sa sufere, si mi-a luat mult timp sa ma conving sa accept mai degraba ceea ce a spus El pe cruce: "s-a sfarsit" si deci sa accept ceea ce auzeam de la catolici care nu considerau ca Domnul ar mai suferi si acum din cauza pacatelor noastre. Citindu-va am impresia ca si Ortodoxia dvs. ati invatat-o din carti, eu din pacate am invatat-o din practica iar ceea ce mi-a fost dat mie in practica nu seamana de multe ori cu ceea ce gasiti prin carti. Poate ca au dreptate cei care raspund la intrebarea de ce pleaca unii din BO pentru a merge la altii, cu faptul ca nu au cunoscut ortodoxia cum trebuie. Acest cum trebuie se afla doar in carti, in idealurile unora in timp ce pe teren situatia este de multe ori alta. Ceea ce este sigur este faptul ca ceea ce spuneti dvs. despre ortodoxie eu l-am vazut in practica celor pe care ii combateti si vice-versa. Dvs. spuneti "ati inteles gresit" ca si cum eu as fi citit o carte si i-as fi inteles gresit mesajul ori eu nu scriam deloc din carti ci din ceea ce mi s-a intamplat mie in biserica. Din pacate.
Reply With Quote