View Single Post
  #23  
Vechi 04.07.2012, 10:47:39
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adrianna Vezi mesajul
Multumesc mult de raspunsuri.
Despre animale, nu inteleg de ce spuneti ca nu sunt fiinte cand din citatul pe care vi l-am dat reiese contrariul:
Draga Adriana, textele nu trebuie interpretate "ad litteram" ci se recomanda o exegeza a textului. Din punct de vedere antropologic textele patristice si filocalice sunt indispesabile pentru o exegeza adecvata, intrucat subliniaza inechivoc ontologia umana (bazata pe viata duhovniceasca traita, experimentata... nu discutata).

Citat:
În prealabil postat de Adrianna Vezi mesajul
Sunt deacord ca omul este diferit de animale, insa diferenta nu vad sa provina din faptul ca a primit viata (suflare de viata) de la Dumnezeu, viata (suflare de viata) pe care o au si animalele, toate fiind fiinte si fiind vii conform Bibliei, ci diferenta eu o gasesc in modul in care a fost creat omul, dupa Chipul si Asemanarea lui Dumnezeu.
Din nefericire acesta este diferenta fundamentala intre teologia patristica si cea protestanta si neoprotestanta.

Teologia ortodoxa filocalica subliniaza ca NU modul (adica strict actiunea) in care a fost creat omul denota superioritatea fata de animale intrucat materia este aceeasi: pamant (si o oala de pamant fie ca o faci cu o mana fie ca o faci cu zece maini tot oala de pamant este... si fie ca e mai mare sau mai mica, fie ca are o toarta sau 100... tot din pamant este si are aceleasi proprietati); ci faptul ca din punct de vedere ontologic omul a primit viata duhovniceasca (cu proprietatile ei) pe langa cea biologica (cu proprietatile ei).

Modul in care specia umana a primit si aceasta viata duhovniceasca pe langa viata biologica nu este relevant din punct de vedere ontologic (intrucat si ingerii au fost creati de "mana" lui Dumnezeu dar unii au cazut... in frunte cu lucifer, pierzand definitiv viata duhovniceasca) ci relevant este faptul ca omul are aceasta viata duhovniceasca care din punct de vedere ontologic doar incepe cu Adam insa desavarsirea vietii duhovnicesti este in Hritos Iisus, pentru ca dor in Hristos Iisus "locuieste trupeste toata deplinatatea dumnezeirii" (Coloseni 2,9) si doar prin Sfanta Taina a Euharistiei cand mancam adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos (si un simbol) "ne facem partasi firii dumnezeiesti" (I Petru) prin har.


Citat:
În prealabil postat de Adrianna Vezi mesajul
Si apropos de nemurire, exista o carte a Vechiului Testament, Eclesiasticul daca memoria nu ma inseala, in care este reluata geneza pe scurt si din aceasta carte reiese ca omul a fost creat de la inceput muritor. Revin cu citatul mai tarziu.
Multumesc de raspunsuri!
Cu placere. Interesant.
Oricum din punct de vedere al vietii biologice (fiziologic) omul nu difera cu nimic de animale. Insa viata duhovniceasca prin harul Duhului Sfant intru Hristos Iisus ridica omul (trup si suflet duhovnicesc) la indumnezeirea prin har.

Last edited by Eugen7; 04.07.2012 at 10:49:43.
Reply With Quote