Citat:
În prealabil postat de delia31
1. facultatea rationala, gandurile omului Hristos nu au fost niciodata in disonanta cu gandirea Tatalui si a Duhului Sfant
2. facultatea simtitoare (sau poftitoare, dupa cum o numesc sfintii parinti) trairile si dorintele inimii, la fel
3. vointa, faptuirea si punerea in act n-au fost niciodata in afara voii Tatalui si Duhului Sfant.
|
Eu înțeleg că punctul 2 e contrazis de (Mt24,21):
15. ca nu avem un Arhiereu care sa nu poata suferi cu noi in slabiciunile noastre, ci Unul dupa asemanarea noastra intru toate ispitit, in afara de pacat.
-Observ că faceți sitincție doar între material și nematerial.
-Dpmdv duh-suflet-trup înseamnă trihotomie.
-Oare dacă înainte de cădere omul era dihotomic, iar după cădere el mai primește și piele(adică ceva distinct, material), dvs spuneți că el este tot dihotomic? Nu vă contraziceți? Dacă nu, atunci cum(ce părți distincte) era Adam dihotomic înainte de cădere?
-Duhul de care spuneți că este partea adâncă a sufletului, eu adaug că este particula adâncă, unică, inconfundabilă și indivizibilă a orice(materie și nematerie), care este de fapt direcția de evoluție, aceeași peste tot, spre Dumnezeu a întregii creații, a Universului; este Duhul Sfânt dătător de viață și admit(cu greu) că este legat de suflet deoarece sufletul este nemuritor chiar dacă nu e în trup.