View Single Post
  #254  
Vechi 05.06.2012, 15:01:39
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Incepatura invierii celor adormiti e Hristos, nu Moise, asa cum afirma adventistii ca el ar fi „primul beneficiar al invierii ”:
„Dar acum Hristos a înviat din morți, fiind începătură (a învierii) celor adormiți ”(1 Corinteni 15, 20).
Când au afirmat adventiștii ce reclamați dvs.? Veniți cu dovezi concrete, nu cu povești! Dacă e să fiți corectă, ați recunoaște că de înviere au beneficiat și alții (înviați de către Hristos și chiar în VT).

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Termenul original folosit de apostolul Pavel e ἀπαρχὴ (aparchē = apo+arche) = inceputul, prima roada, incepatura, sau dupa cum traduce mitropolitul Bartolomeu, pârga, adica întâiul fruct care s-a copt si care e semnul și garanția că celelalte roade vor veni după el.

Scriptura falsa si eretica adventista spune probabil in 1 Corinteni 15, 20 ceva de genul: „nu Hristos e incepatura celor adormiti, ci „Moise e primul beneficiar al puterii de înviere a Domnului Hristos” .
Ați avut măcar curiozitatea să deschideți versiunea Cornilescu? Folosește același termen "pârga". Nu "probabil" "ceva de genul"...

Israeliților din vechime li se poruncise să aducă preotului cel dintâi snop din recolta de orz, și preotul legăna snopul înaintea Domnului ca o garanție a recoltei care avea să urmeze. Ceremonia aceasta trebuia să fie îndeplinită în ziua de 16 Nisan. Cina de Paști era mâncată pe 14 Nisan, iar pe 16 venea jertfa celor dintâi roade. Snopul de legănat al celor dintâi roade era o preînchipuire a lui Hristos, pârga, sau garanția marii recolte care avea să urmeze când toți drepții morți sunt înviați la a doua venire a lui Hristos (1Cor 15:23; 1Tes 4:14–16). Hristos a înviat din morți chiar în ziua când snopul de legănat era înfățișat la templu.

După cum snopul de legănat era o garanție și o asigurare a adunării întregii recolte, tot așa învierea lui Hristos este o garanție că toți aceia care-și pun încrederea în El vor fi înviați din morți.

Astfel că praznicul ortodox din duminica Paștelui, ar trebui să se numească "Pârgă", ori "Legănătură", nu Paște.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Si cu asta, au mai izbit o data cu piciorul in tepusa, incercand sa surpe importanta colosala a invierii firii umane spre viata vesnica, care nu s-a petrecut decat in momentul invierii lui Hristos, nu inainte, prin Moise sau Lazar sau fiica lui Iair sau fiul vaduvei din Nain sau Eutihie.

Dupa adventisti, ar insemna ca Moise e prima persoana inviata apta pt. viata vesnica si care odata inviat sa nu mai moara. Iar Hristos a doua, sau a treia sau nici nu conteaza.

Afirmand ca Moise fusese deja inviat la Schimbarea la Fata si vietuia de pe atunci alaturi de Dumnezeu, in trup omenesc deja inviat si nemaisupus mortii, si asta inainte ca Hristos sa fi inviat firea umana, adventistii nu fac decat sa sustina ca se poate ignora Invierea adusa de Hristos, intrucat oamenii puteau fi inviati (atat trupeste, cat si sufleteste) si in alt mod, asa cum a fost inviat Moise.
Până acum ați tot acuzat adventiștii că gândesc "juridic", "matematic", "materialist"; dar dvs. faceți mai rău decât atât prin speculațiile de mai sus.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Si atunci, ce rost a mai avut intruparea lui Dumnezeu? Nu putea Dumnezeu sa ne invieze pe toti asa cum l-a inviat si pe Moise?
Si ce rost a mai avut ca Hristos sa invieze firea umana? Pt. adventisti, invierea firii umane facuta de Hristos e „ceva asa de umplutura, nu ca trebe, da' sa fie”.
Toți drepții înviază în virtutea Jertfei și a Învierii lui Hristos, că au murit înainte, ori după Hristos. E chiar atât de greu de acceptat acest fapt?