Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Este imposibil sa nu observi urmarea fireasca a vierii in duh dupa ce a fos omorat in trup.
|
Cele două "acțiuni" aparent succesive de care vorbeam eu sunt
moartea și
propovăduirea, nu omorârea și Învierea. Întrebarea mea era: de unde deduci că moartea și propovăduirea sunt succesive? Doar pentru că așa sunt aranjate în frază?
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Tocmai aici imi persista inca curiozitatea cum dreptii vechiului testament, in conceptie adventista, sunt mantuiti inaintea Mortii si Invierii lui Hristos?
Nu exista riscul sa relativizam aceste evenimente si sa atribuim harul lor mantuitor inainte ca acestea sa aiba loc?
Aici eu cred ca trebuie sa ai o foarte mare grija!!!
|
Curiozitatea ta nu ți-o pot satisface
aici că ne-am depărta prea mult de subiect. Mult mai relevant pentru subiectul nostru (respectiv "argumentul" tău cu "scoaterea din Iad" înainte de Înviere) este faptul că "
atribui harul mântuitor înainte ca acesta să aibă loc" pentru toți drepții VT. Cum putea Hristos să-i scoată din Iad înainte de evenimentul central și cel mai important-Învierea- din perspectiva teologiei ortodoxe?
În virtutea cărui act?
←Aici cu adevărat trebuie să ai mare grijă ce răspunzi, căci este o întrebare extrem de periculoasă. Doamna care-mi răspunde indirect și acceptă doar întrebările aprobate de ea, va lua iarăși foc; ori că-mi răspunzi, ori că-mi eviți întrebarea.
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Mantuirea celor 8 din arca inseamna aici izbavirea lor din potop, salvarea vietilor lor de la moartea potopului, prin credinta. Care sunt sigur ca li s-a considerat ca neprihanire.
Dar nicidecum mantuirea lor absoluta din moarte
|
N-am spus asta. Am spus că ideea mântuirii prin Învierea lui Hristos este exemplificată prin metafora celor 8 și a botezului în versetele imediat următoare:
"
Care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă. Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos,"(1 Petru 3,20.21 - versiunea Sinodală)
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Atunci ce rost mai are miscarea adventista pentru sanatate, daca oricum si cel care mananca colesteroliceste are zilele "numarate"?
|
Păi nu crezi că "numărarea" zilelor noastre e determinată și de modul cum răspundem principiilor divine? Adventiștii nu cred în predestinare absolută, ci în preștiința lui Dumnezeu.
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Exista, totusi, o diferenta intre moartea accidentala - in cazul nostru, prin potop - si moartea naturala, plina de zile, cu timp suficient sa constientizezi maretia si mila lui Dumnezeu.
Cei care au murit in potop vor putea indrazni sa se apere la judecata invocand motivul ca nu le-a fost lasat timp suficient - adica pana la moartea lor naturala - sa se pocaiasca.
|
Dacă nici 120 de ani nu înseamnă "
timp suficient" pentru pocăință, nu mai știu ce să zic...
Argumentul tău rămâne în continuare "foarte subțire". De ce doar antediluvienii au fost aleși pentru a li se propovădui? Îmi vine în minte un alt exemplu similar (probabil sunt mai multe de acest fel): oamenii din Sodoma și Gomora. Lor de ce nu li s-a propovăduit "
în Iad"?
Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Nu exista nici un centru de greutate, nu este Moartea Mantuitorului mai importanta decat Invierea Sa si invers.
|
Mulțumesc, o să rețin ideea pentru discuția despre "
sfințirea duminicii".