Citat:
În prealabil postat de Illuminatu
Eu nu pot sa accept ipoteza ta mortii "nu mai stiau nimic", eu mi-am exprimat punctul de vedere din perspectiva nemuririi sufletului.
Tu vrei sa tragem o concluzie cand inca ne mai "razboim" in argumente: 1 Petru 3, 18-19 reflecta ideea ca sufletele-duhurile tinute in inchisoare erau constiente in momentul propovaduirii Mantuitorului Hristos, in momentul pogorarii Sale la iad.
Ideea reiese foarte clar din 1 Petru 3, 19!
|
Domnule Iluminatu, stati un pic ca nu-i chiar asa usor cu adventistii. Inainte ca ei sa recunoasca ca acele duhuri aflate in iad sunt constiente de sine si de starea lor, adventistii trebuie sa recunoasca mai intai ca Hristos a fost constient in perioada cat trupul Lui a fost in mormant.
N-ati stiut ca adventistii chiar si despre Hristos spun ca atunci cand a fost mort, a fost inconstient, n-a stiut nimic de El si n-a avut cum sa le propovaduiasca acelor duhuri din iad?
Un adventist versat e expert in a se eschiva cand e vorba sa-si afirme clar pozitia pe tema asta, ascunzandu-se abil la adapostul ideii ca starea lui Hristos in timpul mortii e o taina. Ceea ce nu contesta nimeni.
Insa pe de alta parte, in orice discutie cu vreo posibila victima ignoranta, un adventist isi va strecura insidios celebrul refren silogistic imbibat de otrava ereziei:
1.Premiza majora a silogismului adventist: Domnul Iisus Hristos a fost mort. Toata lumea admite asta.
2.Premiza minora: Iar mortul, conform Sf. Scripturi nu are simtiri si e inconstient.
3.Concluzia? Te lasa s-o tragi singur-singurel ca sa cazi in capcana ereziei adventiste: Hristos a fost inconstient cat a stat in mormant cu Trupul, deci orice om e inconstient, duhul omului nu simte nimic, nici o mustrare de constiinta, nici o bucurie, nimic, si de aici restul ereziilor.
I-am innebunit la cap intrebandu-i cum Doamne Sfinte!, nu se opun cu vehementa unei asemenea aberatii halucinante ca Hristos ar putea fi in stare de inconstienta pe timpul mortii trupului , stiut fiind ca nici macar diavolii nu sunt inconstienti? Bineinteles ca s-au fofilat si n-au raspuns. Dar nici la erezia adventista n-au renuntat.
Dupa cum am observat, domnul adventist 100-1 si-a mai moderat oarecum pozitia, in sensul ca a schimbat tactica evitand „asa-zisele provocari”, in schimb, toti adventistii cu care am mai discutat eu, spun oblu in fata ca Hristos a fost inconstient in timpul mortii.
Pana nu ii veti auzi pe adventisti spunand clar ca Hristos a fost constient in timpul mortii, exact asa cu cuvintele astea, nu folosind cunoscutele lor tertipuri, e semn ca celebrul dicton „errare humanum est, sed perseverare diabolicum”, li se potriveste ca o manusa.
Ce inseamna a nu afirma clar ca Hristos a fost constient, pe motiv ca ne depaseste chestiunea?
Inseamna a avea poarta la casa, dar gard nu.
Inseamna a lasa loc diavolului sa-si strecoare otrava ereziei demonice cum ca Hristos a fost inconstient.
A nu recunoaste clar ca Hristos a fost constient si ca S-a coborat la cei tinuti in iad, duce inevitabil la concluzia eretica ca Insusi Unul din Treimea cea nedespartita a fost imobil sufleteste, inconstient, nu s-a putut manifesta, in timp ce diavolii sunt constienti si pot bine-mersi sa se manifeste cum au chef.
Erezia adventista cu inconstienta lui Hristos vine din intelegerea gresita a dogmei Intruparii, a unirii celor doua firi ale lui Hristos intr-un singur ipostas.
Nefiind scris mot-a-mot in Scriptura ca Hristos nu avea cum sa fie inconstient, adventistii nu deduc logic din metatextul Scripturii ca in Hristos, latura spirituala a firii Lui umane e unita cu firea Lui divina cea vesnic vie si vesnic constienta de Sine.
Dar ce poti face daca ei L-au inchis pe Dumnezeu intr-o carte si Il tin acolo prizonier?
Daca ii intrebati pe adventisti cum se explica ca Singura Persoana din Univers care are doua firi (si umana si divina), doua firi strans si indisolubil unite, nedespartite si nedespartibile, adica fire umana indisolubil unita cu Firea celorlate Doua Persoane ale Sfintei Treimi, deci cum se explica ca atunci cand i-a murit DOAR trupul firii umane, a ramas totusi inconstient, ca si cum in Hristos, latura spirituala a firii Lui umane nu e unita cu firea divina cea vesnic vie, deci daca ii intrebati asta, bâiguie ceva de genul ca nu ne e dat noua sa stim asa ceva, ba iti mai arunca strategic vreun verset in care te compara cu Lucifer pt. indrazneala mintii si cu asta basta, a incheiat victorios si autosuficient discutia.
Ce sa le mai zici ca daca ei considera ca Hristos a fost inconstient, inseamna ca nu are fire divina, intrucat firea divina e VESNIC VIE SI VESNIC CONSTIENTA.
Ce sa-i mai intrebi cum de s-a rupt unirea de nedespartit dintre Hristos si celelealte Doua Persoane, Tatal si Duhul Sfant? La chestia asta, vin cu versetul cu „Eli, Eli lama sabahtani”, desi li s-a explicat de nenumarate ori, atat cat omeneste poate fi explicat, comunicarea insusirilor divine si umane intr-un singur ipostas.
Ce sa le mai zici ca daca Hristosul in care cred adventistii nu are fire divina vesnic constienta, inseamna ca nu e Dumnezeu si om si deci e un hristos mincinos si fals, altul decat Hristosul in care credem noi.
Daca vreti sa continuati discutia cu adventistii pe tema asta, trebuie sa va spuna clar pe ce pozitie se afla cand e vorba de starea lui Hristos in timpul cat trupul Lui a fost in mormant. Unde a disparut duhul Lui? Cum se poate ca Insusi Cel ce este Fiinta sa intre in nefiinta si inconstienta?
Iar adventistii, pentru a anula consecintele inevitabile ale ereziei inconstientei, au de ales intre:
1. Ori recunosc pe fata ca Hristos a fost tot timpul constient, ori trebuie sa admita ca sunt monofiziti si arieni, adica Hristos nu are doua firi nedespartite, ci doar fire umana si atunci nu e Dumnezeu. Iar ei sunt arieni.
2. Ori recunosc pe fata ca Hristos a fost tot timpul constient fiindca firea Lui divina e constienta fara intreruperi, ori daca nu, trebuie sa nu se rusineze nici de concluzia care reiese de aici, si anume ca Ipostasul divino-uman al Treimii S-a auto-desfiintat pe Sine prin moarte.
Adica Sfanta Treime S-ar fi auto-amputat de una din cele trei Persoane, ceea ce duce la concluzia ca in timp ce trupul uman, doar trupul Ipostasului divino-uman se afla in mormant, Sf. Treime a devenit Sf. Doime.
3. Ori recunosc oficial ca Hristos, avand doua firi, divina si umana nedespartite si nedespartibile, nu poate fi nici o nanosecunda inconstient, intrucat Firea Divina pe care o are, fiind comuna cu a Tatalui si a Sf Duh, e vesnic vie, vesnic constienta de sine si vesnic nemuritoare.
Si deci, firea Lui divina vesnic vie e indisolubil legata de firea Lui umana, iar ceea ce e unit cu divinul nu poate fi decat viu.
Treimea e din vesnicie unita si nedespartita si neschimbata si nu se poate admite ca unul din Treime sa lipseasca nici macar o fractiune de secunda.
Insa pana isi recunosc adventistii ereziile, cred ca vor mai curge multe discutii pe apa sabathului.
Daca aveti chef sa va stric seara, cititi pe topicul asta
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=13337 .
La vremea acelei discutii, domnul banat de 100-1 ori, se numea Tricesimusquintus. Puteti sa-i comparati strategiile de atunci cu cele de acum.
P.S. Postarea aceasta e despre erezia adventista in general. Faptul ca
l-am mentionat in particular pe domnul 100-1, nu inseamna ca astept raspuns de la el, decat daca cumva doreste sa spuna ca Hristosul in care crede el e unul si acelasi cu Hristosul-din-Treimea-Cea-Nedespartita-si-Niciodata-Inconstient-Nici-Macar-Cand-Trupul-i-a-Fost-in-Mormant.
edit: scuze, Tricesimusquintus fusese deja banat.