Citat:
În prealabil postat de ucenic
(5) De aceea zic si sustin: unitatea face mai mult decat dogma. Invatatura si Porunca lui Hristos ne uneste prin Unul si Acelasi Duh Sfant. Intelegerea particulara (de confesiune sau de grup) si stabilita ca dogma, ne separa.
Cui ii este greu sa ma stranga sincer in brate ca pe un frate in Domnul? Cine, in Duhul Sfant, poate spune despre mine ca sunt francmason, dat pe mana satanei? Daca spun aici ca Domnul doreste ca sa fim una, cum El si Tatal sunt Una, de ce sunt acuzat de hula si de dezbinare?
Sa ramanem dar, fiecare asa cum suntem, diversificati prin invataturile si dogmele noastre insa sa ne regasim intotdeauna uniti in Duh si in Adevar.
|
Tu esti sincer si cu bune intentii, dar din pacate nu cunosti adevarul, adica ortodoxia. Ca majoritatea celor convertiti te-ai convertit fara sa fi cunoscut inainte ortodoxia, iar apoi ti-ai insusit ideile noului cult, cum e si normal (plus pe cele ecumeniste). Si cineva care se convertea la martori sau musulmani tot asa intelegea, prin prisma ideilor capatate din afara ortodoxiei.
Ecumensimul este o imbinare intre umanismul ateu si conceptii neoprotestnte, gen Sola Fide. Adica importanta e intelegerea intre oameni, nu Dumnezeu sau adevarul. Dogmele sunt adevarul revelat, Hristos a spus ca El e si Adevarul, conceptiile ecumeniste spun ca nu conteaza dogemel, adevarul, doar sa se inteleaga oamenii. Plus conceptia protestanta, conteaza doar sa crezi in Hristos, fara har, fapte, biserica, adevar, etc.
Adevarul este Hristos, te leaga de Hristos, neadevarul te rupe de Hristos. Orice erezie este un neadevar.
Si femeia ce ghicea adevarul spunea ca ea crede in Hristos, dar Apostolii nu au numit-o sora in credinta, ci i-au scos duhul pitonicesc din ea. Hristos a lasat Biserica Sa pentru mantuire, nu o filozofie despre El. Credinta in Iisus era primul pas, urmatorul era botezul si apoi primirea harului.
Dupa ce harul a coborat prin limbi de foc Apostolii erau cei ce administrau botezul si Tainele. Apoi au numit delegati, episcopi, toti erau din cei numiti, nu botezau toti si nici nu erau si unii care nu faceau parte din grupul Apostolilor.
In concluzie, nefiind in Biserica nu aveti har si nici botez. Noi (care or fi din noi) suntem uniti prin har, suntem frati in Hristos, dar e vorba de cei din BO. La penticostali sunt alte duhuri, nu avem legatura cu acele duhuri ca sa fim frati in credinta toti.
Dar poti veni la adevar si la har, ca sa fii cu adevarat frate in credinta, in duh si in
Adevar. Acum doar crezi asa, la fel cum Sf. Pavel credea ca face voia lui Dumnezeu prigonind pe crestini. Fiecare crede ca face bine, dar conteaza adevarul.