Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de iustin10  Omorirea mortii normal ca ar trebui sa fie importanta pt totiPina la Hristos se moare ,dupa Hristos apare viata vesnica.
 Toata lumea ar trebui sa se bucure ca moartea nu e singura realitate ultima,ca viata  e fara de sfarsit,si ca Dumnezeu care da viata ,nu sta undeva impasibil ,ci vine El insusi si ne o daruieste
 Hristos e unicul adevar,unicul Dumnezeu intrupat .  El e valabil pentru toti : si cei ce nu Il cunosc,si cei ce Il resping ,si cei ce nu Il asculta , si cei ce cred in alte nascociri.
 Hristos moare pt pacatul tuturor,ca toti am gresit, si invie pt viata tuturor ,ca toti vom fi inviati si judecati de El ,Judecatorul cel bland
 Iar judecata este doar a Lui , doar El stie cine se mantuie si cine nu
 Avem poruncile Lui universale ,catre toti oamenii ,si anume porunca iubirii ,inclusiv catre cei ce nu il cunosc sau au alti dumnezei
 Dar avem si Trupul Sau,Biserica ,care se adreseaza celor ce il cunosc,si care ii ajuta pe acestia sa ramina in dragostea Lui.
 Indiferent cine suntem noi oameni,Hristos e unul singur ,si adevarul e unul singur,Hristos a inviat ,si moartea nu mai e singura noastra certitudine
 | 
	
 Cine crede in acest adevar, in momentul in care mintea il constientizeaza si inima il valideaza obtine concomitent doua trairi speciale: o stare cathartica (o stare de curatie interioara care realizeaza eradicarea impuritatii mortii)  si o bucurie plina de speranta.
Insa aceasta traire minunata poate fi usor astupata de pamantul lumii sau stinsa de vijeliile ei, daca nu stim cum sa o cultivam si prin ea astfel sa ajungem in inima Lui Hristos.
Daca aceasta scanteie nu devine un foc launtric puternic, degeaba o experimentam in inima cand si cand sau o marturisim cu gura. Vom fi doar caldicei.  
Ca sa fim noi insine valvatai ale acestui adevar trebuie sa stim cum sa imblanzim mintea si sa o amestecam pe deplin cu taina hristica.
In crestinism nu am identificat instructiuni psihologice la fel de profunde ca cele budiste privind linistirea mintii, conditie absolut necesara unirii curate cu intelesurile tainice ortodoxe.