Citat:
În prealabil postat de ludovic
Atunci accepti faptul ca omul e format din trup + suflare de viata.
|
Bineînțeles. Asta și spune Biblia (
Gen.2,7).
Citat:
În prealabil postat de ludovic
Moartea,asa cum apare in lumea noastra, inseamna plecarea suflarii de viata [...] din trup
|
Corect. Și asta spune Biblia (
Ps.146,4;
104,29;
Ecl. 12,7).
Citat:
În prealabil postat de ludovic
suflarii de viata (sufletului, duhului cum vrei sa ii zici)
|
Păi nu merge după cum vreau eu, ci după cum spune Scriptura, iar Scriptura folosește doar sinonimele duh/spirit pentru
suflarea de viață. Sufletul [viu] fiind rezultanta unirii trupului cu suflarea de viață, nu are cum să fie parte componentă.
Citat:
În prealabil postat de ludovic
insa asta nu inseamna ca sufletul dispare(moare). Sufletul merge in locuinta mortilor,care e un loc de asteptare pana ce va avea loc judecata.
|
Parțial corect, în sensul că există un "
loc de așteptare" până la judecată și înviere; acesta fiind Sheolul/Hadesul, adică locuința morților/mormântul/groapa. Toți acești termeni sunt folosiți în Biblie.
Ceea ce Biblia mai spune, este faptul că
sufletul moare, deci fraza este în același timp parțial incorectă. Nu mai revin asupra chestiunii, pe
topicul acesta, până să fie închis am apucat să aduc 19 versete în sensul acesta.
Citat:
În prealabil postat de ludovic
Pai tu ai sustinut ca Hristos a avut parte de moartea a doua lucru care e fals, pentru ca moartea a doua vine in urma judecatii. Ori Hristos e judecatorul si nu avea cum sa aiba parte de moartea a doua (mai ales ca judecata inca nu a avut loc).
2 Petru cap 3:7 spune asa:
"Iar cerurile si pamantul de acum sunt pazite si pastrate, prin acelasi cuvant, pentru focul din ziua de judecata si de pieire a oamenilor nelegiuiti. "
Moartea a doua e efectul judecatii, si este pentru oamenii nelegiuiti. Chiar nu vad de unde ai tras concluzia ca Hristos a avut parte de moartea a doua.
|
Am propus să părăsim scenariul acesta, dar pentru că văd că insiști mai ales pe partea juridică, află că aceasta există:
"
Când era batjocorit, nu răspundea cu batjocuri; și, când era chinuit, nu amenința, ci Se supunea dreptului Judecător. El a purtat păcatele noastre în trupul Său, pe lemn, pentruca noi, fiind morți față de păcate, să trăim pntru neprihănire; prin rănile Lui ați fost vindecați." (
1 Petru 2:23-24)
Hristos pe cruce, purtând toate păcatele lumii a fost supus judecății lui Dumnezeu și a trecut prin chinurile morții a doua. "
Plata păcatului este moartea"(
Rom.6,23), dar nu moartea aceasta temporară (de care toți avem parte-buni sau răi), ci moartea a doua. Cu această "moarte a doua" a plătit Cel ce a fost "
făcut păcat pentru noi" și datorită nouă (
2 Cor.5,21). Iată deci că a fost îndeplinită și această cerință juridică a judecății înainte de moartea a doua.