Mulțime de oameni insă nici grijă n-au de cuvintele chemării acesteia, oricat le-ar vedea cu ochii și ar trece prin ele. Dacă  nici după asprimea unor atare chemări, care ustură pielea vieții,  oamenii totuși nu se intorc spre Dumnezeu, viața incepe să fie in  primejdie: incep necazurile morții, surlele chemării a patra.
 
Viața o avem de la Dumnezeu: prin El trăim, ne mișcăm și suntem.  Adică Dumnezeu este izvorul, susținătorul și rostul sau destinul vieții  noastre.
 Dacă mergem așa, potrivit acestora, avem viața  asigurată de Dumnezeu, temelia ei; dacă nu urmăm așa, ci incalcim viața  noastră in toate fărădelegile și spurcăciunile, care indrăcesc și  sufletul și trupul și o ducem așa vreme indelungată, atunci Dumnezeu se  desface din viața noastră. Totuși nu se desface indată după  greșeala noastră, ci rabdă o vreme rătăcirea omului, a fiului Său mai  mic, in tot chipul chemandu-l.
 
Iar moartea o avem de la ucigașul. Deci,
 cand oamenii se leagă cu totul de voile dracilor, le este in primejdie viața și primejduiesc și pe alții. Iar de se leagă ca robii cu inima de lumea aceasta și de voile trupului cele impotriva firii
, mintea li se strambă, incat nu mai deosebește adevărul de rătăcire; atunci  Dumnezeu se-ntunecă din mintea, din inima și din voința lor și ajung că  nu vor să mai știe de Dumnezeu și așa vine osanda la moarte, așa vine  prăpădul in vremea fiecărui rand de oameni. Intai e moartea  sufletească a ateismului, a necredinței, pe urmă se arată și moartea din  afară a trupului, după vrednicie și spre ințelepțirea multora.
 
La inceput oamenii trăiau mai mult.
“Toate zilele lui Matusalem au fost 969 de ani, apoi a murit”. 
Cu trecerea de vreme inmulțindu-se oamenii pe pămint s-a inmulțit și stricăciunea desfranării. Și a zis Dumnezeu: “Nu va mai rămane Duhul Meu pururea in oamenii aceștia, pentru că sunt numai trup; deci zilele lor (pe pămant) să mai fie 120 ani”. 
Iar după trecere de vreme și inmulțirea fărădelegii intre oameni, David zicea:
“Toate zilele vieții noastre sunt 70 de ani,  iar pentru cei mai in putere 80 de ani; iar ce este mai mult decat  aceștia, nu-i decat osteneală și durere”.
Așa era in vremuri de demult; 
astăzi  mulțimea bolilor și desimea războaielor mult a mai scurtat viața  oamenilor. Acestea insă implinesc din ingăduința lui Dumnezeu, pedeapsa  cea asupra păcatelor.
 
Noi nu mai suntem sub impărăția legii vechi, ci in impărăția harului caștigat  nouă de Mantuitorul Hristos ca să ne mantuim; dar dacă nepriceputul de  om se ține impotriva lui Hristos, de dragul fărădelegilor, 
cade din har sub lege,  și așa atarnă asupra lui pedeapsa cu moarte năprasnică, ce se  implinește prin războaie și nenorociri, intocmai cum scrie la lege:
1.Cel ce bate pe tată sau pe mamă să fie omorat.
 2.Cel ce va grăi de rău pe tatăl său sau pe mama sa, acela să fie omorat
 3.Cine nu ascultă de preoți, unul ca acela să moară.
 4.Ziua de odihnă cel ce o va intina, va fi omorat
 5.Pe vrăjitori să nu-i lăsați să trăiască
 6.Tot cel ce se impreună cu dobitoc să fie omorat.
 7.La nici o văduvă și la nici un orfan să nu le faceți rău! Iar  de le veți face și vor striga către Mine, voi auzi plangerea lor, și se  va aprinde mânia Mea și vă voi ucide cu sabia, și vor fi femeile voastre  văduve și copiii voștri orfani.
 8.Sabia s-a făcut ca să piardă pe cei necredincioși.
 9.Tot cel ce va munci in ziua odihnei va fi omorat.
 10. Cel ce scoate sabia, de sabie va pieri. (Dar ucigașii pruncilor, ce atarnă peste ei?)
 11. Cei ce se impărtășesc cu nevrednicie, furand Sfanta Impărtășanie, incă se fac vinovați de moarte.Despre ei zice Sf. Pavel: “Mulți dintre voi sunt slabi și bolnavi și o bună parte mor”.
 Primul care a furat Sfanta Impărtășanie a fost Iuda, fiul pierzării, care  s-a spanzurat, a căzut din spanzurătoare de și-a spart capul, a crăpat  in două și i s-au vărsat toate măruntaiele, luand astfel plata  fărădelegii sale.
Deci, 
săvarșind oricare dintre acestea, nu facem altceva decat intoarcem ceasul unei primejdii neașteptate, pe care nu alții, ci noi ne-am starnit-o in cale.
 
Iată ce fel de lucruri trebuie să scoatem din noi și dintre noi, că acestea aduc ceasul primejdiei de moarte și sabia atarnă nevăzut asupra vieții. Iar dacă, in loc de indreptare pentru care 
ne  dă Dumnezeu oarecare vreme de răgaz, noi totuși ne indărătnicim cu  mintea impotriva voinței lui Dumnezeu, se intamplă că, plinind măsura  fărădelegilor, cade sabia și se inplintă in capul care nu mai are minte.