Citat:
	
	
		
			
				
					În prealabil postat de  Mihailc
					 
				 
				Facerea este ea însăși o taină asupra căreia Părinții nu s-au pus  întotdeauna de acord. Și nu e explicată ci relatată sub formă narativă  sumară, diacronică  or noi știm că Domnul nu este prizonierul  coordonatelor restrictive ale spațiului și timpului. 
			
		 | 
	
	
    Din ce stiu eu nu sunt contradictii intre sfinti in privinta facerii, poate n-am citit eu tot. Conceptia unanima este ca ziua are 24 de ore,iar in fiecare zi creatia a avut loc intr-o clipita. E si normal din punct de vedere crestin sa nu avem o evolutie, ar contrazice atributele lui Dumnezeu. Creatia zilnica trebuia sa fie intr-o clipita pentru ca Dumnezeu e Atotputernic, nu are nevoie de timp pentru a face ceva. Si este perfecta, pentru ca Dumnezeu creaza totul doar perfect. 
   
	Citat:
	
	
		| 
			
				Termenul infailibil este o invenție catolică și n-are nicio treabă cu  creștinismul  sinoadelor ecumenice din primul mileniu. Raportarea  credinciosului la dogme este bisericească nu individuală, adică un act  de credință care privește integrarea lui în trupul mistic al lui Hristos  unde dogmele sunt experiate liturgic. Cercetarea dogmelor, în adevărul  lor intrinsec, este un nonsens, n-are nicio persoană din lumea asta  capacitatea de a verifica intelectual validitatea unei dogme.
			
		 | 
	
	
    Si noi avem infailibilitatea Bisericii si a invataturilor, dogmelor. Contestam doar faptul ca la catolici s-a transferat infailibilitatea si asupra oamenilor. 
   Desigur ca un crestin trebuie sa creada dogma, nu sa o explice ca taina. Eu ma refeream la aflarea lor, la informare. dar se poate si cerceta daca e adevarata fata de alte culte care sustin opusul acelei dogme. Sau daca e in acord cu celelalte dogme, cu invatatura revelata, etc.