Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Este o dispută intraortodoxă, cu caracter istoric (în prezent, toți ortodocșii aderă la teoria palamită, din câte înțeleg). Disputele intraortodoxe le privesc ca și pe disputele intraprotestante. Nu e vorba de lipsă de interes, ci de o anumită detașare. O lipsă de pasiune, în înțelesul etimologic al termenului.
|
Disputa nu poate fi catalogata in nici un caz ca fiind intraortodoxa, caci textele sfantului Grigorie Palama tintesc insasi esenta ortodoxiei. Cat priveste perceptia catolica, din nefericire si aceasta s-a schimbat extrem de putin de-a lungul timpului, caci putini sunt teologii romano-catolici care primesc palamismul. Daca se intampla sa studiezi la Paris, este suficient sa pronunti cuvantul "Palama", ca sa vezi cat de rapida este reactia contrara. Evident, Rupnik a fost un curajos atunci cand l-a urcat pe sfantul Grigorie pe peretii capelei Redemptoris Mater din Vatican, dar ce pacat ca l-a asezat la aceeasi masa cu opusul sau, Toma d'Aquino!
M-a surprins una dintre afirmatiile dvs: "multi pastori anglicani au descendenta apostolica", care este la fel de bizara si incetosata ca si afirmatia ca " 'har' si 'dar' sunt intersanjabile in liturgica". Pai, de unde atata descendenta apostolica la anglicani??? Nu cunosc hotararile Conciliului II Vatican, dar cred ca afirmatia dvs e putin cam departe de doctrina romano-catolica. Daca au descendenta apostolica, atunci dvs primiti Euharistia de la ei, de s-ar intampla sa participati la o messa anglicana?