Triburile de traci din care ne tragem 
Despre Daci si urmasu nostru Alexandru Macedon   
Documente disparute despre Dacia
Imnul Daciei 
"[...]In urma cercetarilor sale,  George Alexandrou a constatat ca, din uriasul puzzle, reprezentat de  teritoriul unde se presupune ca ar fi ajuns Andrei in cele patru  calatorii misionare ale sale, lipseste o “secventa” de 20 de ani,  cuprinsa intre intoarcerea lui la Marea Neagra din Valaamo (Finlanda)  pana la plecarea spre Sinopae si de acolo spre Patras, in Achaia, unde  avea sa fie martirizat. Aceasta lunga perioada de timp, conform celor  constatate de Alexandrou, Apostolul Andrei ar fi petrecut-o in Dobrogea  de astazi, unde isi avea ‘”cartierul general” in Pestera de care  traditia i-a legat numele. De aici, ar fi intreprins calatorii  evanghelizatoare in restul Daciei, pe Dunare, in sudul fluviului, pe  malul Marii Negre, dincolo de Prut si chiar in teritorii mai  indepartate. Dupa fiecare asemenea misiuni s-ar fi intors in pestera sa.
Alexandrou explica aceasta lunga ramanere a apostolului in Scytia Minor  prin faptul ca s-ar fi “
simtit foarte apropiat de daci deoarece erau  monoteisti. Potrivit lui Flavius Josephus, preotii locului erau ca  esenienii: virgini, strict vegetarieni, ca ascetii din desert.  Societatea daca era foarte libera, femeile aveau aceeasi pozitie cu  barbatii, spre deosebire de societatea greco-romana, dacii nu aveau  sclavi. De fapt, erau unici in lume la acea vreme pentru ca nu aveau  sclavi. Potrivit traditiilor romanesti si descoperirilor arheologice,  dacii au devenit crestini datorita Sfantului Andrei insusi, in primul  secol. Este firesc sa se fi simtit ca acasa in randul clerului dac si ca  ei sa-l fi acceptat rapid  si sa fie convertiti”, mai spune jurnalistul grec in interviul amintit.  Alexandrou crede ca Apostolul Andrei a iubit acest loc din Scythia  Minor mai mult decat orice, dupa Hristos. “Cred ca Dumnezeu i-a oferit  asta ca o consolare deoarece a avut calatorii misionare foarte dificile.  Avem descrieri ale unor locuri unde nu a fost bine-venit, de unde a  fost obligat sa plece. Lucrurile au fost deseori foarte dificile, mai  ales cand a fost la slavi, unde sacrificiul uman era inca practicat. Va  puteti imagina: Era obosit sa treaca prin astfel de lucruri si cand a  venit la daci… unde grecii si evreii erau acceptati in aceeasi masura si  unde existau preoti sihastri asceti, se intelege cat de lesne s-a  integrat. Putea sa predice, era fericit acolo. De fapt, dacii credeau ca  religia pe care el a adus-o nu era numai mai buna decat a lor, ci si o  continuare a vechii religii. Au privit religia nativa ca prevestitoare  pentru crestinism. Douazeci de ani inseamna mult si se intelege de ce  romanii isi amintesc de el mai mult decat de alte traditii”, mai spune  cercetatorul grec.[...]
A fost Sfântul Andrei martirizat in timpul imparatului Traian?
 George Alexandrou acorda o mare credibilitate traditiilor romanesti  despre Apostolul Andrei, pe care le considera “cele mai de nadejde”. In  baza lor, afirma ca, la vremea martiriului, apostolul ar fi avut 85 de  ani, poate chiar 95. Totodata, cercetatorul grec este de parere ca  martiriul lui nu ar fi avut loc pe vremea lui Domitian sau Nero, conform  traditiilor grecesti, ci la inceputul celui de-al doilea secol, pe  vremea domniei lui Traian, intre anii 95 d.Hr. si 105 d.Hr. El ia de  baza traditiile romanesti si versiunea Sfantului Grigore de Tours a  “Faptelor lui Andrei”, in care se spune ca inainte de martiriu,  apostolul a avut un vis in care si-a vazut fratele Petru si pe Ioan  Evanghelistul in Rai. Aceasta ar putea fi o referire indirecta la faptul  ca apostolii Petru si Ioan murisera deja. Sfantul Epiphanius spune  acelasi lucru, la fel si Pseudo-Abdia, episcopul Babilonului. De altfel,  traditia greaca plaseaza moartea misterioasa a Sfantului Ioan  Evanghelistul din Efes (cum ca ar fi fost ingropat de viu pana la gat si  apoi corpul lui a disparut pur si simplu) in anul 102 sau 103 d.Hr. “De  fapt, exista si acum cantece populare (romanesti n.n.) care vorbesc  despre o intalnire intre imparatul Traian si Sfantul Andrei”,  concluzioneaza cercetatorul.[...]" 
articolul intreg pr siteul:
Apostolul lupilor. Cercetari grecesti: Sfantul Apostol Andrei si-a stabilit “cartierul general” in Dacia timp de 20 de ani.