Problema ecumenismului este mai complexa.
Intradevar asa ar fi ideal ca bisericile crestine sa redevina una numai ca unificarea comporta unele dificultati destul de complicate .
Pe de-o parte exista dogme diferite la care nimeni nu vrea sa renunte dar mai mult decit atit in spatele dogmei mai exista si alte taine (nu ma refer la sfintele taine) adica adevaruri care sint considerate prea greu de purtat de catre mireni si chiar si de catre multi preoti -asa sint considerate.
iar aceste adevaruri nu privesc numai religia crestina ci si alte religii
apoi stiinta actuala la nivel de cercetare de granita detine mult mai multe descoperiri fata de cite sint revelate mass mediei sau institutilor de invatamint superior -ele nu sint divulgate tocmai pentru ca depasesc cu mult dogmele individuale ale marilor religii atingind uncte care le-ar obliga sa devina una prin sacrificarea unor parti false detinute de fiecare.
Un cuvint de spus in are si Consiliul Bisericilor care are drept de cenzura iar raspunsul ar fi "Nu este inca timpul."
apoi un duhovnic contemporan al ortodoxiei a primit de la Dumnezeu o revelatie referitoare la ecumenism -"Unificarea bisericilor nu este misiunea oamenilor ci misiunea Duhului Sfint."
-acest raspuns este dat tuturor ecumenistilor care doresc o unificare dogmatica si ecleziala.
Insa si el este interpretabil , pot exista 3 interpretari diferite
-Unii spun ca de fapt nu ar fi nicidecum vb de unificarea religiilor si ca acest lucru are loc doar in interiorul fiecarui sfint atunci cind ajunge in rai moment in care va privi cu nepartinire toate religiile .
-ecumenistii spun ca de fapt Duhul Sfint lucreaza prin oameni iar ei nu mai sint oameni ci sfinti cu daruri de cunoastere care ar putea sa obtina destula autoritate incit sa dezlege toate complicatiile fuziunii religioase spre o era de pace religioasa si imparace cu Dumnezeu care este pretitindeni.
-insa mai poate exista inca un inteles si anume ca Duhul sfint insusi se va arata in ochii tuturor popoarelor si va chema laolalta toate popoarele spre o calauzire in tot adevarul promis, vorbind si marturisind pe Iisus precum si dovedind lumea vinovata in cele 3 privinte- si care inevitabil va scoate la iveala si toate aceste taine.
problema greutatii norodului de a purta se va rezolva in sensul in care pe de-o parte vor exista binecuvintari spre a fi purtate si rabdare iar pe de alta ca va exista o cernere inerenta o alegere "din nou a Ierusalimului" care va indeparta chiar si pe cei cu falsa credinta.
asa incit hula inevitabila impotriva si demonizarea oarba din partea potentialilor "farisei" are si un scop pozitiv.
unii ar spune ca nu se poate ca Dumnzeu sa tina fata de toti crestinii o astfel de taina insa in Apocalispa revelatia arata ca atunci cind Inerul al saptelea va suna din trimbita taina lui Dumnezeu se va sfirsi , precum bine a vestit robilor Săi, proorocilor.
"the mysterie of God should be finished, as hee hath declared to his seruants the Prophets."(KJ Bible 1611)
-deci este o taina despre care a spus vechilor profeti numai ca in VT nu o sa gasim nici expresia "Duhul Sfint" nici "taina" si nici in cele citeva carti din cele peste 100 care au fost selectionate si care au format NT.
-tot in acel contex vedem ca Ioan primeste o "carticica" din mina ingerului care ii cade amar la stomac si i se spune sa propovaduiasca din nou la multe neamuri limbi si popoare
daca este vb de vechii profeti atunci trebuie cercetat in VT si aici vedem ca exista unele indicii pe care nu le putem ocoli cu usurinta.
exista profetia despre Domnul Savaut care va fi rege si isi va invinge dusmanii cu urgia (cele 3 zile intuneric)
in acest timp cel asemeni Fiului Omului sta deoparte pina cind Dumnezeu omoara toti dusmanii Lui.
iar cind va veni pe norii cerului va fi adus in fata Celui vechi de zile.
in Isaia 65 si 66 mai sint cietvva indicii
si apoi in Zaharia 14 referitor la despicarea Muntelui maslinilor in doua si la venirea lui Dumnezeu impreuna cu toti sfintii Lui , cind evrei din Iudeea vor alerga catre Sion la capatul vaii muntilor catre locul unde Dumnezeu le va da mantuirea.
Mai este ceva si in Iez 38 si 39 si in unele din Isaia si Zaharia
"Căci iată că Eu rotesc mâna Mea peste ei și ei vor fi pradă pentru cei care au fost robii lor, ca să vă dați seama că Domnul Savaot m-a trimis.
Bucură-te și te veselește, fiica Sionului, căci iată Eu vin să locuiesc în mijlocul tău", zice Domnul." -Zah 2
apoi este in Ioil 4
"Mulțimi și iar mulțimi în Valea Judecății. Căci aproape este ziua Domnului în Valea judecății!
Soarele și luna se întunecă și stelele își pierd lumina lor. (urgia celor 3 zile)
Din Sion Domnul va striga puternic și din Ierusalim va slobozi tunetul Său: pământul și cerurile se vor cutremura atunci.
Atunci veți cunoaște că Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru, Care sălășluiește în Sion, în muntele cel sfânt al Meu; Ierusalimul va fi altarul Meu, iar străinii nu vor mai trece pe acolo.
Și în vremea aceea, din munți va curge must, văile vor fi pline de lapte, toate pâraiele din Iuda vor șerpui umplute de apă, iar din templul Domnului va ieși un izvor oare va uda valea Șitim.
Egiptul va fi pustiit și Edomul se va preface în ținut nelocuit, din pricina silniciilor împotriva fiilor lui Iuda, fiindcă au vărsat sânge nevinovat în pământul lor.
Dar Iuda va fi locuit în veci și de-a pururi și Ierusalimul din neam în neam.
"Luna va fi roșie, iar soarele va pierde din lumina lui, căci Domnul Savaot va fi rege și slava Lui va străluci înaintea bătrânilor în muntele Sionului și în Ierusalim" Isaia 24.
Apoi in Zaharia 14 in a doua parte se arata ca cei care vor fi fost pornit impotriva "Ierusalimului" (vezi Zah 12) vor trebui sa se inchine in fata Imparatului Domnului:
"Și toți cei care vor fi rămas cu viață dintre neamurile acelea care veniseră să lupte împotriva Ierusalimului se vor sui în fiecare an să se închine Împăratului, Domnul Savaot, și să prăznuiască sărbătoarea corturilor.
Iar cele din neamurile pământului care nu se vor sui să se închine în Ierusalim, Împăratului, Domnul Savaot, nu vor avea parte de ploaie.
Și dacă neamul Egiptului nu se va sui și nu va veni, nu numai că ei nu vor avea parte de ploaie, ci va veni peste ei prăpădul cu care Domnul va lovi neamurile care nu se vor sui să prăznuiască sărbătoarea corturilor.
Aceasta va fi pedeapsa Egiptului și pedeapsa tuturor neamurilor care nu se vor sui în Ierusalim să prăznuiască sărbătoarea corturilor.
9 Și va fi Domnul Împărat peste tot pământul; în vremea aceea va fi Domnul unul singur și tot așa și numele Său unul singur.
apoi avem indicii in Apocalipsa unde sint citeva lucruri
-42 de luni de calcare in picioare a curtii exterioare a Templului lui Dumnezeu
-Cortul lui Dumnezeu care vine sa locuiasca cu oamenii in care este si tronul lui Dumnezeu caruia slugile care servesc ii vad fata Lui si care are slava lui Dumnezeu (pe care nu o da nimanui) in care isi vor aduce inchinare toate neamurile.
-acel Cineva de pe tron caruia cei 144000 in muntele Sionului cinta cintece de neinteles fata de ceilalti -probabil incepatori sau care nu cunosc limba ori intelsul versurilor.- fiindca altfel acest amanunt ar fi inutil pt noi.
vedem ca alt aspect sint acesti primi alesi care in acel moment par a se fi nascut peste noapte "Oare o țară se naște într-o singură zi și un popor dintr-odată?" dar totusi "fiica Sionului" a nascut desi nu o apucasera durerile nasterii.
|