View Single Post
  #67  
Vechi 18.02.2012, 14:29:15
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Sursa citată:
-pare o traducere de aici: http://saidnaya.com/
-nu afirmă cărei Biserici aparține mănăstrirea despre care vorbim.
Titlul de "patriarh al Antiohiei" este revendicat de 5 Biserici, după cum se dezambiguizează aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Patriarch_of_Antioch
Căreia din aceste 5 biserici aparține mănăstirea? Iată, scrie aici: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...eries_in_Syria
Vedem, deci, că este trecută la "siriacă", adică non-calcedoniană, și nu la "greacă", adică în comuniune cu BOR.
Acuma vă este mai clar?
Sursa ?
Linkul acesta duce spre o carte, nu văd scris că mănăstirea cu pricina este "greek-orthodox", unde vedeți asta, exact ?Patriarhia Alexandriei din comuniune cu BOR ? Deci, se împărtășesc sau nu se împărtășesc, că nu înțeleg. Nu mi-am băut cafeaua.
Catolic înseamnă sub conducerea Papei. Ești sub conducerea Papei ? Înseamnă că ești catolic. Nu ești sub conducerea Papei ? Atunci nu ești catolic. Este foarte simplu. Prin urmare, pentru ca Biserica Ortodoxă Siriacă, din autocefală în comuniune cu celelalte Biserici precalcedoniene, să devină catolică, este necesar să fie atrasă sub conducerea Papei, caz în care va avea și aceeași credință, fiindcă nu putem avea altă credință decât are Papa. Deocamdată, așa cum am spus, credința lor este extrem de apropiată de a noastră, ei, în baza unei vechi tradiții neatinse de schisma cerulariană, recunosc că a existat un prinț al apostolilor și că el a întemeiat Biserica Romei (pe când ortodocșii au ajuns, din câte văd, să susțină că Petru nici nu a trecut prin Roma). Din punct de vedere strict tehnic, ei ar putea fi considerați catolici, nu a existat o "schismă siriacă", nici un "Cerularie al Damascului", tot ce mai lipsește este să fie cu Papa.
In primul rand cred ca ne contrazicem degeaba pentru un lucru care oricum nu are importanta prea mare.
Chiar in link-ul dat de dvs. nu ati observat ca scrie de Theotokos? Numele manastirii cred ca e intentionat pus pentru a face diferenta fata de monofizism, acestia nu au acceptat theotokos la sinodul Calcedon. Citez din primul link: "The convent rises above the town like a veritable fortress and is dedicated to the Nativity of the Most Holy Theotokos." Mia jos: " it transformed into an icon of the Most-holy Theotokos, which shone with a brilliant light."
Se spune ca Imparatul Iustinian a fondat manastirea in urma a doua viziuni ale Fecioarei Maria. Cum sa fondeze o manastire monofizita?
In al treilea link, http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...eries_in_Syria daca observati sunt trecute cam aceleasi manastiri si la greek, inclusiv manastirea "Doamna noastra". Probabil e vorba de limba in care se tin slujbele, iar la unele se tin si in greaca si in siriana. De mentionat este ca aici este si icoana care se spune ca e pictata de Sf. Luca.
Asadar si din sursele dvs. rezulta ca este ortodoxa, nu monofizita.
Manastirea a devnit mai cunoscuta cu ceva timp in urma, cand in mass-media (mai mult pe net) a circulat o minune si atunci am cautat despre manastire, sa vad daca e ortodoxa sau monofizita. Un arab din Arabia Saudita s-a convertit la ortodoxie cu toata familia dupa ce i s-a intamplat o minune, fiind omorat de raufacatori si transat a fost reinviat de Fecioara Maria si cusut la loc. Cazul a facut valva la televiziuni in tarile arabe, iar acum am gasit ceva rar, documentul original scris de ierarhul din Ierusalim care a povestit si el intamplarea http://zona4.arhiva-ortodoxa.info/0....20Saidnaya.pdf

Vorbeam de patriarhia ortodoxa de Antiohia, aceeiasi din primul mileniu. In articolele despre atacul asupra manastirii se specifica faptul ca se citeaza patriarhia Antiohiei. Link-ul la acea carte dadea exact pasajul unde scrie ca e manastire greek-orthodox.
In legatrua cu conducerea papei, unii catolici de pe forum au fost deranjati ca ma spus ca dogma centrala a catolicismul se pare ca a ramas doar primatul papal si infailibilitatea (asa cum arata unele surse ortodoxe). Nu mai sunt asa importante dogmele, ci sa fie in comuniune cu papa, asta e dogma centrala. Se face si comparatie cu imperiul roman.
Reply With Quote