Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Este vorba despre o înțelegere defectuoasă a verbului "a muri" sau "a pieri". Ca dovadă, iată cum tu singur citezi versetul:
” Cine va număra pe urmașii lui Iacov și gloatele din Israel cine le va socoti? Să moară sufletul meu moartea drepților acestora și să fie sfârșitul meu ca sfârșitul lor!" (Numeri 23,10 - versiunea Sinodală)
Dacă sufletele drepților ar dispărea în neant sau și-ar înceta existența la sfîrșitul vieții pămîntești, atunci cum rămîne cu pilda săracului Lazăr care a fost dus în sînul lui Avraam, cum rămîne cu locuința morților citată de atîtea ori în Biblie? Cine a locuit în sînul lui Avraam și cine a ajuns în locuința morților?
|
Jalnică încercare de a contrapune celor 10 texte (și stai liniștit, vor mai urma și altele),
un text apocrif și o
pildă - care fie vorba între noi, nu pomenesc nimic de "
nemurirea sufletului" și nici măcar de "
suflet"!
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Cît despre ucigașii care "ucid om" sau "ucid suflet", sînt ei exterminatorii sufletelor celor omorîți? Ar fi ridicol.
|
Te rog nu deturna sensul celor 10 texte! Niciunul nu are treabă cu morții, ci cu cei care
sunt, sau
urmează să fie omorâți; deci cu oamenii vii! Acei ucigași, criminali (cu voia sau nu) amintiți până acum, nu ucid fantome, emanații, sau omuleți sălășluind în carcasele trupurilor; ci oameni vii, ființe întregi.
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Deci: sufletele care pier sau sînt pierdute sînt cele care se îndepărtează de Dumnezeu, ajungînd în ceea ce numim Iad. În Iad va fi și moartea cea de-a doua, care nu va fi o nimicire, ci o separare de armonia Bisericii prin amestecarea cu îngerii căzuți.
|
Ceea ce numiți voi Iad este o altă chestiune controversată care ar necesita un topic special. Ar fi multe de zis cu privire la această dogmă ciudată și străină de spiritul Scripturii.