View Single Post
  #4  
Vechi 16.01.2012, 23:08:54
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

• Iisus sfințește unirea trupească a bărbatului cu femeia, ridicand casatoria la inaltimea de mare Taina - in Hristos si in Biserica.
• Când este evitată concepția copilului, este nepermisă și rusionoasa chiar împreunarea cu soția legitimă” – Sf. Augustin.
Numai atât e nunta binecuvântată de Biserică, cât e spre naștere de prunci, cât e comuniunea de iubire dintre părinți și copiii care vor veni – restul e numai desfrânare.
• Împlinirea oricărui instinct al firii e însoțită de plăcere. Omul, numai omul, dintre toate viețuitoarele, vrea să despartă funcția biologică a instinctului în doua, vrea să separe rostul instinctului de placerea ce-l însoțește, alegându-și plăcerea și refuzându-i rostul.
• Când însă a păcătuit, Adam urma să moară și să se stingă omul din zidire. Dumnezeu însă văzând că peste toate veacurile că mulți au să se întoarcă din dobitocie, l-a osândit la calea nașterii trupești, care constă din pătimire(poftă) și păcat - păcatul avându-și porneala în patimă (poftă) și plăcere, iar pofta (plăcerea) fiind dată pentru acest chip de naștere, ca intr-o lege de pedeapsă dată firii. Căci cu cât se silea firea să dăinuiască în viața aceasta prin naștere curată, cu atât se strângea pe sine-și mai mult în lanțul legii păcatului, sporindu-se și moartea. I s-a dat deci omului pedeapsa să lupte cu moartea de care se atinsese cu voia.
• Și iată așa, furișinu-se în sfatul minții legea păcatului, care este plăcerea simțurilor, pentru care s-a și hotărât moartea trupului, de atunci mintea multora dă trupului numai sfaturi împotriva firii, sau sfatul fărădelegii”…”Căci ceea pentru simțuri este lumina și plăcere, pentru minte este adânc de întuneric. Simțurile nu sunt în stare decât de rătăcire și nu aprind decât stricăciunea trupurilor, iar mintea împinsă în acestea este nu numai contra firii ci și împotriva lui Dumnezeu. Iar o minte înnebunită de simțuri și de poftele contra firii, prin care lucrează toată pofta vrăjmașă, ce sfaturi poate să dea decât sfaturile tâlharilor care căsăpesc pe cei ce coboara din Ierusalim la Ierihon: copiii ce vin în lumea aceasta.
Oare venirea lui Iisus la nunta din Cana să nu aibă și un înteles mai adânc? Oare să nu îsemneze ceva mai mult faptul că la nuntă face prima dovadă a dumnezeirii Sale? Oare nu trebuie de aici înainte socotit și Dumnezeu ca prezent la nuntă? Oare Dumnezeu nu are nici un cuvânt în biologie? Nici un lucru ? Nici un sens? Nici o conducere? A dat legile și a părăsit lumea? Sau legile îl exclud pe Dumnezeu? De ce a ridicat căsătoria la rangul de Taină între cele șapte, iar Bisericii i-a dat în grijă – deci în răspundere și în drept – de urmări cu luare aminte roadele tainei, acești muguri ai vieții, copiii? Nu oare de aceea ca ei să fie fiii Săi, întregi la minte și la trup, și nu dimpotrivă, puii fărădelegii?
• Eu, Domnul Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu râvnitor, care pedepsesc pe copii pentru vina părinților ce Mă urăsc pe Mine până la al treilea neam și al patrulea neam și Mă milostivesc până la al miilea neam, către cei ce Mă iubesc și păzesc poruncile Mele” (Ieșirea 20, 5-6).
• Ridicarea căsătoriei din desfrânare la înălțimea de Taină este singura stavilă în calea pustiirii.

ps: sunt doar cateva raspunsuri la intrebarile dmv. "Tinerii, familia si copiii nascuti in lanturi" - Din invataturile Parintelui Arsenie Boca va raspunde la toate aceste intrebari.
Reply With Quote