View Single Post
  #1056  
Vechi 07.01.2012, 21:42:49
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Nu este altceva! Este exact ceea ce spune Moise, ce au tradus în limba greacă cei 70 de înțelepți și ce a tradus în română I.P.S. Bartolomeu Anania:

"Și Domnul Dumnezeu l-a zidit pe om din țărână luată din pământ, și a suflat asupra lui suflare de viață și s'a făcut omul întru suflet viu." (Facerea 2,7 - versiunea Anania)
Uite si ce inseamna ca s-a facut omul intru suflet viu pentru Anania :

T. M.: „și s'a făcut omul ființă vie“. „S'a făcut“: a devenit; a trecut în alt mod de existență. În LXX: „și s'a făcut omul întru suflet viu“ (eis psyhín zoosãn), care poate fi tradus și: „întru suflet care trăiește“, adică nemuritor. Sufletul omului (altceva decât „viața“) s'a născut din suflarea lui Dumnezeu și l-a învăluit (l-a îmbrăcat) pe om odată cu aceasta, dar și cu tendința de a fi „absorbit“: particula eis înseamnă și „întru“ (înlăuntru) și „spre“ (direcție, scop). În 1 Par 12, 19 se spune că Duhul „l-a îmbrăcat“ pe Amasai, care a rostit o profeție: tot astfel pe Ghedeon (Jd 6, 34). Acest endęo înseamnă „a îmbrăca“, cu sensul de a lua complet în stăpânire; „a se îmbrăca“ = a intra în posesia cuiva sau a ceva. În acest sens duhovnicesc îl va folosi Pavel în Rm 13, 14: „îmbrăcați-vă în Domnul Iisus Hristos“, în Ga 3, 27: „în Hristos v'ați îmbrăcat“ și în Col 3, 12: „îmbrăcați-vă cu simțăminte de'ndurare, de bunătate“. Așadar, omul nu e o simplă „ființă vie“, asemenea tuturor celorlalte, ci trup cu suflet viu, aparținând celor două lumi, materială și spirituală. Având un caracter antinomic (în același timp exterior și interior trupului), el este – ontologic – apt și pentru experiențele mistice (extaz și entaz).