Citat:
În prealabil postat de stefan florin
pai Evangheliile ce sunt amice? Sunt propriile cuvinte (invataturi) ale lui Matei, Marcu, Luca si Ioan sau ale lui Iisus Hristos? Sunt propriile constatari ale evanghelistilor? Nu cred! As putea spune ca sunt biografii ale mantuitorului Iisus. Iar tu esti smecher amice, ti-am mai zis-o de cateva ori! Pai cum incepe evanghelia lui Luca prietene? Ce zice el? Sa vedem: "Deoarece mulți s-au încercat să alcătuiască o istorisire despre faptele deplin adeverite între noi" (Luca 1:1). Dupa cum vezi Luca a descris cu lux si de amanunte faptele din viata cuiva (Iisus) care s-au intamplat cu ceva timp in urma. As putea spune ca este si o carte istorica E o diferenta. Cartea Eclesiast este cu totul altceva.
|
Nu este altceva. Ambele cărți sunt cărți inspirate de Duhul lui Dumnezeu transpuse în cuvinte omenești. Nu poți să alegi după bunul plac doar anumite învățături din Biblie, iar pe altele să le cataloghezi drept "învățături omenești" și vrednice de dispreț.
Citat:
În prealabil postat de stefan florin
Va bazati invatatura adventista constatarea a unui rege (mortii nu stiu nimic...), fie el si intelept cum a fost Solomon.
|
Hai că ești interesant! Suntem greșiți că ne bazăm pe cuvântul Scripturii... dar voi cum sunteți când vă bazați pe cuvântul lui Platon? Căci până nu aduci dovada concretă a "
sufletului nemuritor" din Scriptură, asta sunteți în ceea ce privește starea morților: adepți ai lui Platon! Căci asta au fost primii creștini ce au introdus dogma nemurii sufletului în Biserică. Amintesc doar câteva nume: pe
Athenagoras un filosof convertit la creștinism care în „
Despre învierea morților” încearcă un sincretism între platonism și creștinism, unde argumentele pe care le folosește sunt extrase din filosofie, fără suport scripturistic, pe
Origen care a așezat platonismul ca bază a teologiei culte, pe
Tertulian,
Grigorie, ucenicul lui Origen și mulți alții, culminând, poate, cu
Toma D’Aquino, care dă forma finală concepției nemuririi sufletului în creștinism.
Poate pe mine nu mă crezi, iată ce zice un lutheran convertit la ortodoxie:
„
Probabil cele mai convingătoare indicii ale continuei influențe a filosofiei grecești asupra teologiei creștine sunt două doctrine creștine: doctrina nemuririi sufletului și doctrina absolutității lui Dumnezeu." (Jaroslav Pelikan - Tradiția creștină, vol I, p.72)