Să mergem mai departe, pentru a arăta cum ideea mântuirii celor care nu aparțin în mod formal de Biserică se regăsește în scrierile Sfinților Părinți.
În măsura posibilului, voi încerca să dau direct din traduceri ortodoxe, pentru a preîntâmpina inevitabilele acuzații de fals ale domnului Cătălin.
Iată ce are de spus Sfântul Irineu al Lyon-ului despre acest subiect:
Pentru că nu numai cei care au crezut în El în
vremea lui Tiberiu Cezar, recunoscându-L ca Hristos, [au
primit mântuirea] și nici doar cei care sunt acum în viață,
cărora Tatăl le arată purtarea Sa de grijă, ci [ea s-a dat]
pentru toți oamenii, deopotrivă, care, dintru început, după
puterea lor, în vremea în care au trăit, s-au temut și L-au
iubit pe Dumnezeu și au lucrat dreptatea și evlavia pentru
aproapele lor și au vrut din toată inima să-L vadă pe Hristos
și să audă glasul Său.
Cu alte cuvinte, exact ceea ce învață Biserica Catolică la Vatican II.
Fiindcă există unul și același Dumnezeu, și Cuvântul
Său, Care a fost dintotdeauna împreună cu neamul omenesc
și Care, prin multe iconomii și prin lucrarea multor lucruri, a
mântuit, dintru început, pe cei care sunt mântuiți
(pentru că aceștia sunt cei care iubesc pe Dumnezeu și
urmează Cuvântului lui Dumnezeu pentru lucrurile puse
înainte)
Cu alte cuvinte, exact ceea ce învață Biserica Catolică la Vatican II.
|